In ultimii doi ani, societatea Bermo Group SA (din Arad) - in calitate de partener de investitii al companiei Alber Holding Invest - s-a axat pe dezvoltarea de locuinte noi in zonele centrale ale oraselor, unde, desi a existat cerere solvabila, aceasta a fost neglijata. In 2013, holdingul de investitii aradean are in vedere extinderea pe piata din Brasov, analizarea oportunitatilor de dezvoltare in Capitala, precum si initierea primului proiect in afara granitelor tarii. In prezent sunt in derulare negocieri cu mai multi posesori de terenuri, in vederea achizitiei unor proprietati pentru implementarea obiectivelor de investitii vizate. Pe termen scurt, prioritatea Alber Holding Invest este, insa, reprezentata de initierea lucrarilor la un ansamblu rezidential in orasul Nisa, din Franta.
Interviu cu Lucian Iuga, coordonator de marketing in cadrul Bermo Group.
- Cum au evoluat afacerile firmei?
- In 2012 divizia Bermo Group a inregistrat - doar in municipiul Brasov - o evolutie a vanzarilor pana la nivelul de 4,5 milioane de euro si un profit operational de 1,9 milioane de euro pentru intregul grup. In termeni cantitativi, aceste niveluri reprezinta 500 de unitati locative, ce insumeaza 100.000 mp construiti in Arad, Cluj-Napoca si Brasov. Totodata, concernul Alber Holding Invest, ce detine grupul Bermo, a consemnat anul trecut venituri de 41 milioane de euro, portofoliul pe care il detine ajungand la 2.500 de apartamente si case, 200.000 mp de spatii logistice inchiriate, precum si 30.000 mp de spatii de birouri si hoteluri, amplasate in Arad, Timisoara, Cluj-Napoca, Brasov, Oradea, Bacau etc. In ceea ce priveste activitatea holdingului, strategia de investitii stabilita pentru anul in curs prevede dezvoltarea unor proiecte rezidentiale in Uniunea Europeana, in colaborare cu parteneri ce detin autorizatii de construire sau terenuri in zona marilor orase.
- Descrieti caracteristicile segmentului specific de piata.
- Ritmul alert in care s-au vandut unitatile locative din complexul rezidential Alphaville (in valoare de 12 milioane de euro), pe care il dezvoltam in zona centrala a municipiului Brasov, ne-a demostrat ca am venit in intampinarea unui segment de piata fie neglijat, fie abordat eronat in ultimii ani. Dupa 2009, dezvoltatorii au evitat zonele centrale ale oraselor, incercand sa redobandeasca profitul dinantea recesiunii prin construirea de locuinte la perferii si sa aplice, pentru vanzarea acestora, strategii similare celor practicate in cazul bunurilor de larg consum. Deoarece beneficiarii au devenit tot mai atenti in ceea ce priveste analiza ofertelor, am promovat preturi corecte, raportate la zona, concomitent cu produse inovatoare, adaptate la noile tendinte, reusind sa atragem un trafic lunar de 120 de vizitatori in showroom si circa 5.000 in mediul online. Dupa instalarea recesiunii, ritmul de dezvoltare imobiliara s-a diminuat puternic in marile orase, insa cererea a ramas, in continuare, mai mare decat oferta.
- Care sunt tendintele in domeniul specific?
- Principala tendinta actuala caracteristica beneficiarilor este aceea de amanare a deciziei de cumparare, in vederea asteptarii unor oferte mai bune. In ansamblu, exista doua categorii de cumparatori decisi sa achizitioneze in aceasta perioada, respectiv cei care investesc in locuinte si se hotarasc repede, fiind familiarizati cu preturile specifice pietei (deoarece au venituri in strainatate, detin numerar sau afaceri proprii) si tinerii aflati in cautarea unei locuinte noi. Circa 33% din clientii nostri actuali au luat decizia de cumparare in mai putin de doua saptamani de la prima vizita, in timp ce tinerii au nevoie de cateva luni pana la efectuarea achizitiei. Prioritare pentru consumatorii carora ne adresam sunt aspectele legate de optimizarea spatiului, functionalitatea si calitatea materialelor de finisare, indeplinirea exigentelor respective fiind provocarea noastra principala, in asa fel incat sa ne adaptam cerintelor pietei inainte de a demara un nou proiect.