RO EN
Košík je prázdný

ACVATOT: Afaceri in crestere si proiecte de 500 milioane lei aflate in derulare

Intr-un context dificil pentru sectorul de constructii in 2022, marcat de scumpirea materialelor de constructii, dificultati pe anumite lanturi de aprovizionare si de cresterile de costuri cu energia si transporturile, businessul companiei Acvatot, companie specializata in executia de lucrari de constructii ingineresti, s-a mentinut pe o traiectorie crescatoare. Compania estimeaza ca va incheia anul 2022 cu o majorare de peste 13% a cifrei de afaceri, care ar urma sa ajunga la aproximativ 250 de milioane de lei la finalul anului in curs, fata de nivelul de 221,6 milioane de lei realizat in 2021. De asemenea, societatea detine un portofoliu de lucrari in executie evaluat la peste 500 de milioane de lei si continua sa participe la licitatii si sa contracteze proiecte noi. In aceasta perioada, compania lucreaza la proiecte de alimentare cu apa si canalizare in judetul Ilfov, la infrastructura Portului Constanta, la reabilitarea si extinderea DJ 401A si B si a unor drumuri din Bolintin Vale si multe altele.
Cu o experienta de peste 30 de ani in industria de constructii, Acvatot este lider pe piata lucrarilor de utilitate publica, fiind specializata in proiectarea si executia de lucrari complexe de retele de apa, canalizare, gaz sau termoficare, instalatii electrice pentru parcuri eoliene si reabilitari de drumuri.
Interviu cu administratorul companiei Acvatot, Calin Bichir, manager cu o experienta de 28 de ani pe piata de constructii.
 
- Cum a evoluat activitatea de constructii in 2021 si cum credeti ca se va dezvolta aceasta in 2022 si in perspectiva?
- In ceea ce priveste piata constructiilor, anul 2021 a fost al doilea an marcat de pandemia de coronavirus, ceea ce a dus la cresterea fara precedent a preturilor materialelor, multe companii neputand sa sustina aceste majorari. Anul 2022 a fost si este un an plin de provocari si ne asteptam la un an 2023 asemanator.
 
- Cum a fost afectata dinamica operatiunilor de criza pandemica si, mai nou, de razboiul din Ucraina? Ati avut de suferit din pricina intreruperii lanturilor de aprovizionare, inflatiei preturilor la materiale, penuriei de personal calificat etc.?
- Compania noastra a urmarit evolutia crizei pandemice si a luat toate masurile necesare pentru  siguranta sanitara si financiara a angajatilor. Criza sanitara ne-a afectat numai in masura in care a determinat o crestere majora a preturilor materialelor, iar autoritatile contractante au avut nevoie de indrumari din partea Guvernului pentru a solutiona, intr-o oarecare masura, problema actualizarii contractelor. De la inceputul anului 2022, ne confruntam cu noi dificultati generate de razboiul din Ucraina: criza gazelor naturale, a combustibililor, a conductelor din otel, a energiei etc. Resimtim toate aceste crize, fiind nevoiti sa cautam, pe alte piete si la alti furnizori, produsele care erau importate din Ucraina, ceea ce a condus la intarzieri temporare in executia lucrarilor. In ceea ce priveste lipsa de personal calificat, aceasta este si va ramane o problema a pietei muncii din Romania si nu numai. Ne straduim sa atragem constant oameni de buna calitate care sa se integreze in mecanismul companiei noastre si avem tot timpul usa deschisa profesionistilor.
 
 
- Care sunt principalele proiecte la care lucrati in aceasta perioada?
- Am continuat sa participam cu asiduitate la licitatii si am adjudecat si in acest an mai multe contracte. Totodata, avem in derulare proiecte aflate in anul doi sau trei de executie, dar am incheiat si contracte noi. Lucram, in continuare, la contractele incheiate cu Apa Canal Ilfov SA, pentru reabilitarea si extinderea retelelor de apa si apa uzata in Pantelimon si Branesti, la executia sistemului de canalizare din Cartierul Independentei, din orasul Bragadiru si la contractul privind extinderea drumului de circulatie, Poarta 10bis - Poarta 10, in beneficiul Companiei Nationale a Porturilor Maritime Constanta.
Am castigat, prin licitatie, noi contracte, ce vizeaza reabilitarea si extinderea retelelor de apa si canalizare in Petrachioaia, Cernica si Glina, reabilitarea si extinderea DJ 401A si B, devierea retelelor de apa/ canalizare si a statiei de pompare din zona Preciziei, extinderea retelei de gaze naturale pe str. Timisul Sec din Brasov, reabilitarea si modernizarea drumurilor din Bolintin Vale, judetul Giurgiu, precum si multe altele.
De asemenea, avem in derulare o serie de acorduri-cadru pe o perioada de 4 ani, care vizeaza modernizarea si repararea infrastructurii urbane din Sectorul 1, intretinerea si mentenanta strazilor, aleilor, parcarilor din Sectorul 4, proiectarea si executia retelei de apa, a canalizarii menajere si pluviale si serviciile de asistenta din Sectorul 6, dar si reabilitarea/ sistematizarea/ optimizarea sistemului de distributie si infiintarea de distributii noi pentru 6 loturi de gaze naturale, precum si lucrari de terasamente generate de interventiile de urgenta pentru remedierea defectelor si anomaliilor la elemente sistemelor de distributie a gazelor in cazul altor 7 loturi.
La aceasta data, derulam contracte in valoare totala de peste 500 milioane de lei.
 
 
- Ce obiective si investitii aveti in vedere, in continuare? Vizati extinderea pe piete externe?
- Pentru noi, retehnologizarea este o preocupare permanenta si, in fiecare an, inlocuim echipamentele degradate moral si fizic. In functie de proiectele pe care le avem in derulare sau de intentiile de dezvoltare, achizitionam utilaje specifice.
Printre prioritatile noastre se afla si protejarea mediului si, in acest sens, incercam sa ne aliniem trendului general prin achizitia de utilaje mai putin poluante.
In ceea ce priveste abordarea pietei constructiilor din alte tari, nu avem in plan acest lucru, pentru simplul motiv ca in Romania sunt multe oportunitati de investitii, atat prin Planul National de Redresare si Rezilienta, cat si prin Programul National de Investitii "Anghel Saligny".
 
- Care sunt dificultatile si provocarile pe care le intampinati in lucru, in acest moment?
- In executie nu intampinam dificultati, suntem profesionisti si incercam sa rezolvam toate situatiile neprevazute.
Din pacate, decontarea situatiilor de lucrari executate se realizeaza cu greutate, din cauza ca sunt confirmate de autoritati cu intarziere, iar plata acestora se efectueaza dupa 60 de zile si mai mult. Cu alte cuvinte, intre momentul finalizarii unei cantitati de lucrari si momentul incasarii trece mai bine de un trimestru.
Referitor la forta de munca, incercam, asa cum am mai spus, sa atragem si sa fidelizam personal de buna calitate profesionala, asigurand si perfectionarea la locul de munca.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter