RO EN
Košík je prázdný

PwC: Reorientarea catre plati fara numerar contribuie la dezvoltarea ”open banking”

Numerarul pierde teren in Europa, in conditiile in care 36% dintre respondentii sondajului Payments and Open Banking, realizat de Strategy&, parte a retelei PwC, spun ca utilizeaza cash in 2020, cu 7 puncte procentuale mai putini decat in urma doi ani.
Totusi, reorientarea consumatorilor catre plati fara numerar nu se reflecta intr-o crestere a disponibilitatii lor de a impartasi datele personale cu terti - o conditie pentru dezvoltarea ”open banking”. Astfel, doar 20% dintre respondenti se arata dispusi sa ofere datele financiare.
”Odata cu deschiderea pietei europene a serviciilor de plati in urma cu doi ani, cunoscuta ca open banking, au fost incurajate inovatia, implementarea tehnologiei si concurenta in aceasta industrie pentru o dezvoltare mai rapida. Insa reticenta clientilor de a impartasi datele personale ramane o problema cu care se confrunta in prezent toti jucatorii, atat cei traditionali, bancile, cat si cei noi, FinTech. Chiar daca bancile traditionale au in continuare un avantaj de incredere in fata competitorilor, erodarea devine vizibila. In acest context, toti actorii pietei trebuie sa ofere beneficii si stimulente noi care sa construiasca increderea consumatorilor”, spune Dinu Bumbacea, Partener, Lider Consultanta pentru Afaceri, PwC Romania.
Bancile raman in topul increderii
Conform sondajului, respondentii europeni spun ca au cea mai mare incredere in bancile traditionale si in furnizorii de carduri pentru schimbul de informatii personale (17%). Comparativ cu 2018, atat bancile, cat si furnizorii de carduri au pierdut 4 puncte procentuale din incredere.
Dintre ceilalti jucatori, furnizorii de servicii de plata se bucura de increderea a 9% dintre respondenti si comerciantii cu amanuntul a 8%, gigantii internetului a 7%, in timp ce bancile care opereaza exclusiv online (neobanks) si FinTech ar primi date doar de la 3% dintre consumatorii europeni.
Beneficii pentru schimbul de date
Cel mai dorit beneficiu de catre consumatori pentru a face schimb de date personale pentru alte servicii in afara de cele bancare il reprezinta reducerile la cumparaturi, in timp ce popularitatea altor beneficii pentru folosirea produselor ”free banking” ori pentru depunerea automata a declaratiei fiscale sunt mai reduse.
Cardurile, in crestere
In locul numerarului, consumatorii folosesc carduri, portofele electronice sau aplicatii. Utilizarea cardurilor de debit se afla in crestere, in 2020, la 31% fata de 27% in 2018, iar cea a aplicatiilor si a portofelelor electronice la 14% de la 11%.
Motivele pentru care europenii folosesc numerarul in detrimentul altor metode de plata sunt urmatoarele: 34% spun ca il utilizeaza daca nu este acceptat alt tip de plata, 26% din comoditate, 13% pentru ca au ingrijorari privind securitatea, iar 20% au control mai bun al cheltuielilor / bugetului. Preferinta pentru numerar variaza foarte mult si a scazut intr-un ritm diferit, de exemplu in Elvetia a coborat in ultimii doi ani de la 60% la 45% si in Italia de la 52% la 38%.
COVID-19 un catalizator pentru platile fara numerar
Criza COVID-19 a influentat comportamentul consumatorilor europeni atunci cand fac cumparaturi in magazine. Astfel, 44% folosesc mai des carduri fizice mai des si 9% smartphone-uri (de exemplu Apple Pay). Respondentii cred ca aceste comportamente de plata sunt de lunga durata si doar unul din cinci se asteapta sa revina la obiceiurile anterioare.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter