RO EN
Košík je prázdný

PWC: 37% dintre companii si-au intrerupt total sau partial activitatea

37% dintre companiile chestionate si-au intrerupt total sau partial activitatea dupa declararea starii de urgenta pe fondul pandemiei COVID-19 si 20% si-au restrans activitatea, potrivit studiului HR Barometru, realizat de PwC Romania la finalul lunii martie. In acest context, 27% afirma ca vor apela in mod cert la somajul tehnic.
”Marea majoritate a companiilor doresc sa isi pastreze angajatii si sa reduca efectele negative asupra acestora. Din pacate, solutiile sunt limitate si dificil de anticipat intr-un climat imprevizibil care duce la scaderea neasteptata a veniturilor intr-un termen foarte scurt. Efectul crizei este unul de domino, afectand tot mai mult industrii. Guvernul a luat un prim set de decizii, dar trebuie sa continue monitorizarea foarte atenta a problemelor ca sa reactioneze la timp cu alte masuri de sprijin si, astfel, sa salveze cat mai multe companii si angajatii acestora”, a declarat Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor fiscale si juridice PwC Romania.
Studiul a inclus o serie de intrebari referitoare la intreruperea totala sau partiala a activitatii, restrangerea acesteia, reducerea cifrei de afaceri si capacitatea de a plati salariile. Conform raspunsurilor:
- 19% au intrerupt total activitatea
- 18% au intrerupt partial activitatea
- 19% nu au intrerupt activitatea, estimeaza o scadere a cifrei de afaceri cu 25% si au capacitatea de a plati salariile
- 10% nu au intrerupt activitatea, anticipeaza reducerea cifrei de afaceri cu 25% si nu au capacitatea de a plati salariile
- 20% si-au restrans activitatea, iar afacerile se vor reduce cu mai mult de 25%
- 14% nu preconizeaza o scadere a cifrei de afaceri.
In acest context, munca de la domiciliu este o oportunitate companiile care o pot implementa datorita specificului activitatii. Conform studiului, 19% din companii au implementat munca la domiciliu obligatorie pentru toti angajatii.
”Munca de acasa a devenit posibila pentru foarte multe companii datorita faptului ca dispun de tehnologie si au angajati bine pregatiti care detin competente digitale. In acelasi timp, infrastructura digitala a Romaniei care se plaseaza printre cele mai performante din Europa contribuie la desfasurarea activitatii fara sincope. La fel de importanta este cultura organizationala in noile conditii de lucru si putem trage concluzia ca organizatiile care au investit in pregatirea digitala au un avantaj in prezent care va deveni si mai valoros pe termen lung”, a aratat Ionut Sas, Partener, Leader People & Organisation PwC Romania.
Companiile carora specificul activitatii nu le permite munca de la domiciliu si ale caror afaceri sunt afectate negativ iau in calcul aplicarea prevederilor privind somajul tehnic, astfel:
- 27% spun ca le vor aplica cu siguranta
- 18% inca nu stiu daca le vor aplica pentru ca sunt neclare
- 18% inca nu stiu daca le vor aplica pentru ca nu le-au analizat
- 5% arata ca mai degraba nu le vor aplica pentru ca actualele prevederi nu corespund specificului activitatii lor.
”Angajatorii cauta diferite metode de reducere a costurilor pentru a se mentine pe piata. Totusi, in acest moment doar 11% iau in calcul concedierile si majoritatea cauta alte variante pentru a-si pastra angajatii, cum ar fi incurajarea concediului de odihna sau a concediului fara plata partial, oprirea sau reducerea programelor de training, sistarea angajarilor, eliminarea sau reducerea beneficiilor neobligatorii ori reducerea programului de lucru”, a spus Oana Munteanu, Senior Manager People & Organisation PwC Romania.
Potrivit studiului aproape 30% dintre cei chestionati anticipeaza ca vor avea capacitatea sa plateasca salariile in urmatoarele trei luni, in timp ce 42% nu au inca estimari in acest sens.
Studiul PwC Romania HR Barometru a fost derulat in perioada 23-26 martie 2020 pe baza informatiilor furnizate de 91 de companii din sectoarele: bunuri de larg consum, auto (productie si distributie), transporturi, farmaceutic, IT&C, servicii financiare, energie (productie, utilitati, distributie), distribuitori (retail & logistica), servicii externalizate, altele.
 
Material realizat de Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor fiscale si juridice PwC Romania, Ionut Sas, Partener, Leader People & Organisation PwC Romania si Oana Munteanu (foto), Senior Manager People & Organisation PwC Romania

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter