Consiliul Concurentei atrage atentia asociatiilor profesionale ca fiecare companie trebuie sa isi stabileasca independent politica comerciala, iar anticiparea unui anumit pret ce ar trebui practicat poate intra sub incidenta prevederilor Legii Concurentei.
“Organizatiile profesionale au un rol benefic atat pentru membrii sai cat si pentru consumatori, informandu-i despre evolutiile industriei, fixand standarde de calitate si siguranta pentru serviciile oferite de membrii asociati. Atragem atentia inca o data asupra faptului ca o asociatie poate fi considerata raspunzatoare de incalcarea regulilor de concurenta atunci cand deciziile, recomandarile sau orice alta activitate intreprinsa de aceasta influenteaza comportamentul companiilor, afectand concurenta dintre ele” a declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.
Daca in cadrul intalnirilor ale asociatiei, companiile se inteleg sa implementeze un comportament concertat, practica poate fi sanctionata din perspectiva regulilor de concurenta nationale sau comunitare. De altfel, atat Consiliul Concurentei din Romania, cat si Comisia Europeana si instantele comunitare au instrumentat o serie de cazuri de carteluri care s-au bazat, printre altele, pe acest tip de mecanisme.