Dupa exemplul societatii Astra Vagoane – Arad, antreprenorul de constructii ICIM SA, din localitate (controlat tot de omul de afaceri Cristian Burci) a ales sa se reorganizeze pe cale judiciara, prin declararea starii de incetare a platilor. Desi initial se punea problema redresarii prin intermediul procedurii generale a insolventei, in unul dintre cele 34 de dosare conexate la aceasta cauza, care vizeaza o contestatie a creantelor, cu termen stabilit pentru septembrie 2013, cei doi administratori judiciari (Expert SPRL – Arad si Casa de Insolventa Transilvania – CITR) au calitatea de lichidator si actioneaza ca un consortiu. Situatia este complicata si de faptul ca la Curtea de Apel Timis (urmatoarea instanta competenta) exista 49 de dosare pentru recursuri, apeluri si alte actiuni asemanatoare (solutionate sau aflate pe rol), in care antreprenorul este parte, fie ca recurent creditor, fie ca apelant reclamant. Printre creditorii firmei, se afla si furnizori de produse pentru constructii, precum: Teraplast, SW Umwelttechnik, Alfa Cluj, Alumil Rom Industry, Amiantit Pipe Systems, Sika, Wavin etc., mai ales ca societatea ar trebui sa-si achite datoriile catre 286 de companii, institutii bancare, societati de leasing, reprezentanti ai statului si alte entitati care au fost citate in proces. In momentul deschiderii procedurii insolventei (la cererea debitorului), oficialii filialei Arad a Patronatului National Roman au sustinut ca ICIM SA a intrat deliberat in procedura de reorganizare judiciara, aspect infirmat de directorul general al firmei (din acel moment), care a explicat ca societatea a solicitat acest demers pentru a-si putea salva o parte din patrimoniu, ce era expus executarii silite.
***
La fel ca firmele Meva – Drobeta-Turnu Severin, Romvag – Caracal, Astra Vagoane – Arad, Servtrans Invest si Severnav (pentru o treime din actiuni), ICIM SA este controlata de Cristian Burci prin intermediul unei companii offshore (International Railway Systems, cu sediul inregistrat in Luxemburg). Prima stare de insolventa a fost constatata inca din 2010 la Astra Vagoane, care acumulase datorii de peste 25 milioane de euro numai catre bugetul de stat, la care se adaugau sumele ce ar fi trebuit achitate catre partenerii de afaceri. A urmat deschiderea aceleiasi proceduri, la instantele competente, pentru Meva, Romvag si Servtrans, dupa care a urmat ICIM SA (ce a fost preluata in 2009). Ulterior, afacerile din industria productiei de material rulant au fost preluate de un investitor german, contra sumei de 30 milioane de euro, dupa cum arata specialistii CITR, pentru care firmele respective constituie clienti importanti. La o prima vedere, se pare ca metoda reorganizarii judiciare este preferata de Cristian Burci, fiind aplicata si in cazul Adevarul Holding, preluat la randul sau de la fostul proprietar. Informatii suplimentare, la www.just.ro