RO EN
Košík je prázdný

Valoarea pietei de invelitori a fost de 179 milioane euro in 2008

Valoarea totala a pietei de invelitori din Romania a fost, anul trecut, de aproximativ 179 milioane euro (+18% comparativ cu anul precedent), se arata intr-un studiu intocmit de Neomar Consulting. Ratele de crestere au fost estimate pe baza previziunilor declarate, prin intermediul chestionarelor scrise, precum si in cadrul unor interviuri directe, la care au participat majoritatea furnizorilor de invelitori pentru acoperisuri. In totalul vanzarilor, tigla metalica a reprezentat 50%, tigla ceramica - 16%, tigla de beton - 15%, placile ondulate bituminoase - 14%, iar sindrila bituminoasa - 5%. Cele mai mari vanzari de invelitori sunt realizate in zonele de centru, nord-vest, nord-est si in Bucuresti. Fiecare tip de invelitori se axeaza pe anumite regiuni, in functie de specificul constructiilor si conditiile de mediu. Astfel, trei zone cumuleaza jumatate din totalul suprafetei comercializate de invelitori, respectiv: centru (20%), nord-vest (14%), nord-est (14%). Conform estimarilor Neomar Consulting, in prezent, pe piata invelitorilor activeaza mai mult de 60 de furnizori. In segmentul productiei si comercializarii tiglei tiglei metalice se gasesc cele mai multe companii mici, in principal datorita investitiilor relativ reduse in echipamentele de productie si a procesului tehnologic simplu. Doar cinci companii care activeaza pe piata invelitorilor pentru acoperis inregistreaza cote de piata intre 5%-10% (din punct de vedere valoric). Pentru anul 2009 se estimeaza o acutizare a luptei concurentiale, mai ales pe fondul crizei economice mondiale si a numarului de constructii in scadere fata de anii precendenti. Informatii suplimentare, la www.neomar.ro

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter