RO EN
Košík je prázdný

FRAMES: Romanii cred ca vom scapa de pandemie pana la sfarsitul anului

Dupa starea de urgenta, romanii au redevenit optimisti si cred ca vom scapa de pandemia de coronavirus pana la finele anului. 92% dintre ei au fost afectati intr-un fel sau altul de aceasta perioada si cred ca cele mai eficiente masuri antivirus sunt reprezentate de folosirea mastii de protectie si a gelurilor dezinfectante. Sunt principalele concluzii ale unui barometru de opinie comandat de Hygienium si realizat de companie de consultanta Frames.
Potrivit datelor barometrului, realizat in perioada 29 iunie - 2 iulie, pe un esantion de peste 2500 de persoane, 92% dintre cei chestionati au declarat ca au fost afectati in mare masura de pandemie, mai ales de restrictiile impuse de autoritati. Numai 6% nu au fost afectati, iar 2% nu au raspuns.
Intrebati cum s-au protejat in aceasta perioada, cei mai multi au indicat folosirea mastii sanitare, pe care, de altfel, 47% o considera cea mai eficienta masura impotriva coronavirusului Covid-19.
Dincolo de masca de protectie, romanii au apelat la produsele dezinfectante mai mult ca niciodata, 39% dintre ei considerand ca folosirea gelurilor dezinfectante si a altor produse de acest tip creeaza o bariera eficace in fata posibilei infectari.
Intrebati care cred ca este cea mai eficienta masura pentru a stopa raspandirea coronavirusului, dincolo de masca de protectie si produsele dezinfectante, mentionate de majoritatea respondentilor, 9% au considerat drept importanta asigurarea unei igiene corespunzatoare, iar 5% au mentionat distantarea sociala drept o bariera importanta in prevenirea extinderii imbolnavirilor.
Dincolo de informatiile alarmante prezentate in spatiul public, romanii sunt, in general, optimisti in privinta evolutiei pandemiei. Dovada ca cei mai multi (67%) par a fi foarte convinsi ca vom scapa de coronavirus pana la sfarsitul anului 2020, in timp ce numai 22% dintre cei chestionati cred ca pandemia va dura mai mult timp.
61% dintre respondentii chestionarului realizat de Frames, la comanda Hygienium, considera ca sfarsitul pandemiei va fi asigurat de un vaccin, 22% considera ca imunizarea de masa va juca un rol important in aceasta evolutie, iar 12% estimeaza ca tehnologia si masurile de siguranta si securitate vor fi decisive in acest demers.

Romanii, despre masurile de preventie
Un capitol important al barometrului de opinie Frames & Hygienium a vizat modul in care romanii se comporta in aceasta perioada de pandemie, din perspectiva folosirii produselor dezinfectante.
Chiar daca normele si protocoalele de securitate dispuse de autoritati au generat multe semne de intrebare, dovada parerile impartite in privinta claritatii acestora (44% le considera clare si precise in timp ce 42% vad contrariul), cei mai multi dintre respondenti au folosit cel putin o metoda de protectie in aceasta perioada.
Dincolo de masca de protectie, promovata puternic la nivel social, dezinfectantii (geluri, spray-uri, etc.)  si-au gasit un rol semnificativ in obiceiurile de consum, produsele dezinfectante pe baza alcool 70%, avizate de Ministerul Sanatatii, aflandu-se in prim-plan.
56% dintre respondenti au declarat ca au folosit produse dezinfectante de mai  multe ori pe zi, iar 32% o singura data pe zi. 10% dintre cei chestionati au afirmat ca au folosit astfel de produse uneori, nu in fiecare zi, si numai 2% nu le-au folosit vreodata.
48% le-au folosit la cumparaturi sau in alte zone de activitati sociale, 28% la serviciu si 21% acasa. 
Intrebati de unde au cumparat produse si materiale dezinfectante (geluri, servetele etc.), 53% au declarat ca le-au cumparat de la supermarket/ hipermarket/ magazine mari, 21% de pe internet, 17% din farmacii si 9% din magazinul de proximitate.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter