RO EN
السلة فارغة

VEKA: Piata de tamplarie s-a diminuat cu 50%-55%

Concernul Veka AG detine 11 fabrici in Europa (cate doua in Germania, Franta, Marea Britanie si cate una in Belgia, Polonia, Federatia Rusa - zona europeana, Spania si Ucraina), precum si doua centre logistice (in Romania si Bulgaria), la nivel mondial activitatea fiind desfasurata printr-o retea de fabrici extinse pe continentele american si asiatic si prin intermediul centrelor logistice din Mexic, Argentina, Malaiezia si India. Cifra medie de afaceri se situeaza la aproximativ 700 de milioane de euro.


Alexandru Oa
ncea, reprezentant de marketing si PR Veka Roma
nia: "Despre 2009 putem spune ca a fost anul contrastelor, in care am incercat si - mai mult - am reusit sa consolidam parteneriatele stabilite la nivelul pietei romanesti, depunand eforturi pentru dezvoltarea afacerilor partenerilor nostri si, implicit, pentru cresterea cotei de piata. Am incercat sa ajutam companiile catre care furnizam sisteme sa depaseasca dificultatile economice determinate de criza. Mai mult, am diversificat paleta de solutii puse la dispozitie pentru eficientizarea si dezvoltarea fortei de munca. Scaderea pietei de tamplarie din Romania este evidenta si poate fi estimata la un nivel de 50% - 55% fata de anul 2008. Daca efectuam o analiza structurala, putem spune ca in 2009 s-a manifestat o crestere a vanzarilor la produsele din categoria premium, observandu-se, mai ales, majorarea cererii pentru ferestre executate cu profile din clasa A. Astfel, pentru gama Alphaline 90, cu sase camere de izolare, am consemnat o sporire substantiala, de peste 160%. De asemenea, trebuie precizat ca ponderea seriilor de 5 camere a crescut in detrimentul celor tricamerale. In ceea ce priveste profilele infoliate, solicitarile pentru modelele colorate s-au majorat substantial, acest lucru fiind incurajat si prin largirea capacitatii de livrare rapida direct din stoc a unor sortimente in mult mai diverse nuante. Estimam ca aceasta tendinta se va manifesta si in 2010, demonstrand ca producatorii locali au observat ca rabatul la calitate prejudiciaza imaginea firmei si duce, pe termen mediu/lung, la pierderi financiare importante. In ceea ce priveste anul 2009, rezultatele exercitiului financiar nu sunt inca definitivate, dar preconizam ca subsidiara Veka Romania va inregistra o diminuare de circa 30% - 35% fata de livrarile din 2008. Scaderea a fost inevitabila si a fost cauzata de stoparea investitiilor si de ingreunarea accesului la credite. Dificultatile din ultima perioada au fost constituite de: reducerea investitiilor statului si dificultatea recuperarii creantelor de la lucrarile finantate din fonduri publice, limitarea accesului beneficiarilor la resurse si cresterea somajului. Toate acestea au dus la un regres vizibil al pietei. Bazandu-ne pe experienta Veka pe alte piete, am dezvoltat un sistem financiar menit sa diminueze impactul unor eventuale probleme (in asa fel incat sa nu ne afecteze activitatea) si care sa devina un suport activ destinat partenerilor. Pentru anul 2010, ne propunem sa fim mai activi pe segmentul rezidential si al reabilitarii termice atat pentru proiectele individuale, cat si pentru cele centralizate. Totodata, dorim ca - alaturi de partenerii nostri - sa continuam proiectul de educare a publicului larg pentru alegerea solutiilor optime de izolare a locuintei, optand pentru produse de calitate superioara si furnizori de incredere. Urmeaza sa efectuam si investitii in dezvoltarea pachetului de servicii puse la dispozitia colaboratorilor, incurajand schimbul de know-how cu acestia. Nu in ultimul rand, trebuie precizat ca va fi accentuata optiunea Veka Romania pentru calitatea produselor promovate".

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter