RO EN
السلة فارغة

ALUPROF: Prezenta companiei in Romania s-a consolidat si in cursul anul 2023

Aluprof, parte a grupului polonez Grupa Kęty, este in prezent unul dintre cei mai importanti furnizori europeni de sisteme arhitecturale din aluminiu. Cu peste sapte decenii de experienta in domeniu si mai mult de 4.500 de parteneri permanenti, compania raporteaza anual vanzari ce depasesc 1,2 miliarde de euro, peste 40% fiind realizate din livrari catre clienti externi. Specializata in productia de profile si componente din aluminiu, proiectarea si executia de sistemele arhitecturale si rulouri exterioare, asigurarea de servicii de constructii-montaj in sfera fatadelor din aluminiu, productia de accesorii pentru montajul ferestrelor si usilor etc., compania proceseaza anual circa 100.000 tone de materie prima. Pe piata din Romania, grupul Aluprof detine, la momentul actual, o pozitie competitiva privilegiata, promovand o gama extinsa de solutii pentru o mare diversitate de aplicatii. In cele ce urmeaza, Hubert Nuckowski, Managing Director al subsidiarei locale, ofera detalii despre starea curenta a pietei si perspectivele de dezvoltare, dupa depasirea dificultatilor actuale care au indus anumite dezechilibre.
 
- Cum a evoluat piata pe care activati in 2023? Care au fost cele mai importante modificari are au marcat dezvoltarea sa in aceasta perioada, ca urmare a efectelor generate de razboiul din Ucraina si de celelalte dezechilibre geopolitice actuale?
- Anul 2023 a reprezentat un punct de incercare pentru breasla noastra, a celor implicati in realizarea de tamplarie, fatade si sisteme de umbrire, precum si, in general, pentru sectorul constructiilor din Romania. Evolutia domeniului in care activam a fost extrem de complicata, imprevizibila pe alocuri, inceputul de an oferindu-ne o prognoza pesimista care s-a nuantat, cu tente pozitive, in partea a doua a anului. Cauzele contextului actual sunt multiple, plecand de la conflictul armat de la granita Romaniei, razboiul din Ucraina, pana la o vizibila recesiune inregistrata pe pietele europene, in special in segmentul nostru de activitate, generate in special de politicile guvernamentale, tendintele speculative, si nu numai, din ultima perioada. In ciuda masurilor intreprinse de marii competitori din domeniu, dintre care cea mai importanta a fost scaderea preturilor pentru cele mai multe categorii de produse, piata a reactionat cu dificultate, rezultatele timide aparand numai incepand cu a doua parte a lui 2023. Speram ca in 2024 sa revenim macar la conditiile anterioare crizei pandemice. Suntem optimisti, chiar si in pofida masurilor fiscale care vor intra in vigoare inca de la inceputul anului in tara noastra, care vor obliga breasla la o adaptare rapida si sustenabila.

 
- Ce rezultate financiare ati obtinut in 2023 si care sunt prognozele pentru 2024?
- Incheiem un an plin de provocari, care pentru Aluprof a reprezentat inca un succes. Avem certitudinea inregistrarii de cresteri cantitative importante pentru toate categoriile de produse aflate in portofoliul nostru, iar din punct de vedere valoric speram sa inregistram o crestere cu 20%-25% pentru sistemele si solutiile destinate realizarii tamplariei din aluminiu si fatadelor si o relativa stagnare, preconizata de altfel, pentru sistemele si solutiile de umbrire. Avem certitudinea ca prezenta Aluprof pe piata din Romania se va consolida si in anul acesta, fortificandu-ne astfel pozitia de lider pentru cele mai multe dintre categoriile de produse oferite. Pentru 2024, Aluprof nu poate decat sa isi propuna sa mentina acelasi trend ascendent al prezentei sale in Romania. Impreuna cu partenerii, firmele de executie, speram sa reusim sa realizam cat mai multe si mai importante proiecte atat pe plan intern, cat si extern. Este bine cunoscut faptul ca, in acest moment, peste 50% dintre sistemele comercializate catre clientii Aluprof din Romania au ca destinatie finala, dupa executie, pietele vest-europene, in special cele din Belgia, Italia, Franta, Olanda, Austria, Germania, Elvetia si Marea Britanie, unde partenerii Aluprof din Romania reusesc cu succes sa se impuna in fata competitorilor din alte state europene, in special prin inalta calitate a produselor si serviciilor oferite, seriozitate si perseverenta. 
 
 
- Intentionati sa lansati produse/ servicii in perioada urmatoare, in special cu ocazia manifestarii expozitionale Fensterbau/ Frontale sau altor evenimente similare ce vor avea loc pe plan european?
- Este evident ca brandul Aluprof, desi provine dintr-o tara est-europeana, cum este Polonia, este unul extrem de puternic si pe deplin recunoscut pe plan mondial, nu numai in Europa. Cand spunem Aluprof vorbim despre calitate, performanta, profesionalism, solutii complete certificate. Experienta acumulata in cei peste 70 ani ai companiei noastre a demonstrat ca suntem un partener de incredere oriunde in lume nu numai in Romania. Prezenta la Eurasia Window Fair - Istanbul, din noiembrie 2023 a oferit posibilitatea realizarii de numeroase contacte, interesul pentru solutiile noastre fiind unul enorm. Pe langa sistemele intrate deja in cursul acestui an in portofoliul nostru, MB-OpenSky120 (sistem pentru pergole bioclimatice), MB-OpenSlide (sistem minimalist de tamplarie glisanta), MB-100GFT (sistem pentru usi pivotante destinat spatiilor comerciale), Glassprof (sticla rezistenta la foc "made by Aluprof"), am avut posibilitatea sa prezentam si recentele sisteme SkyTwin (sistem complex de rulou in complementar cu roleta textila), MB-86N Pivot (sistem de usi pivotante pentru aplicatii rezidentiale) sau MB-MT50 si MB-MM50 (sisteme de perete cortina). Suntem constienti ca diversitatea solutiilor noastre a determinat in buna masura cresterea si consolidarea pozitiei Aluprof pe piata din Romania si ne folosim orice oportunitate de a le face cunoscute celor interesati. 
 
 
- Cum decurge activitatea Aluprof pe segmentul cladirilor de birouri?
- Dupa cum precizam anterior, compania noastra reuseste in anul 2023 sa-si consolideze pozitia de lider global in calitate de furnizor de sisteme si solutii arhitecturale din aluminiu, obtinand  cresteri semnificative atat cantitative, cat si valorice pentru toate categoriile de produse furnizate. Contextul actual din Romania este unul extrem de dificil, poate unul dintre cele mai complexe din ultimii ani. Asistam la o relativa stopare a investitiilor in zona cladirilor de birouri incepand cu anul 2020, in timp ce investitiile pentru segmentul rezidential si cel de retail inregistreaza o stagnare, comparativ cu anii anteriori. Avem speranta ca incepand cu a doua parte a exercitiului financiar viitor piata se va revigora, reincadrandu-se pe trendul ascendent pe care, desigur, il dorim cu totii. Proiectele de infrastructura derulate in cursul lui 2023, prin fonduri publice, au ajutat la mentinerea sectorului nostru de activitate pe linie dinamica. Ne referim in special la modernizarea sau realizarea celor catorva aeroporturi, unde Aluprof a fost, de cele ai multe ori, singurul ofertant de sisteme arhitecturale sau in alte cazuri de sisteme si solutii speciale din aluminiu. Nu putem sa nu remarcam si proiectele din categoriile creselor, gradinitelor, scolilor, salilor de sport, unitatilor militare (constructii noi sau reabilitarea celor existente), care au contribuit la mentinerea unui trend ascendent. 

 
- In ce masura portofoliul propriu de produse este adaptat obiectivelor actuale de performanta energetica si protectie climatica?
- Solutiile complete si de un inalt nivel calitativ ne-au asigurat o pozitie fruntasa in topul companiilor care furnizeaza aplicatii arhitecturale ale  aluminiului. Speram ca si la nivel national sa se puna accentul tot mai mult pe solutii eficiente energetic, sustenabile. O spunem noi, in calitate de lider european in acest domeniu. Desigur, avem in vedere si legea adoptata la inceputul anului 2023, referitoare la implementarea criteriilor NZEB si in Romania, care va determina o crestere a ponderii solutiilor eficiente energetic, careia Aluprof poate sa raspunda la cel mai ridicat nivel. Nu reprezinta un secret faptul ca noi suntem un adevarat ambasador al caselor pasive, avand numeroase sisteme certificate in acest sens de catre Passive House Institute (MB-104SI, MB-104Aero, MB-SR50N, MB-SR50 N HI+, SP& SP-E) sau Cradle to Cradle (MB-ST50N HI+, MB-70, MB-70HI, MB-70 Casement, MB-86SI, MB-86Casement, MB-86ST). Numai in cursul anului 2023, la nivel global, Aluprof a reusit sa inregistreze o crestere semnificativa a ponderii solutiilor pentru cladiri certificate BREEAM si LEED. Incercam sa continuam oferirea unui nivel inalt al calitatii produselor si serviciilor tuturor partenerilor, imbunatatindu-ne continuu reactia. Evident, vom dezvolta si in viitor aplicatii de eficientizare energetica, care vor disponibile inca din prima parte a anului urmator. Ne referim la instruirea tuturor celor implicati in domeniul nostru de activitate prin programe si activitati specifice. Este vorba, in special, despre conceptul Alu-Academy. 
 
 
- Enumerati dificultatile cu care va confruntati la momentul actual si masurile pe care le implementati pentru a depasi aceste probleme. 
- Atitudinea onesta, adaptarea continua la cerintele pietei din Romania si abordarea "win-win" in relatia cu toti clientii au determinat in buna masura si cresterile inregistrate pe piata din Romania si asigurarea pozitiei actuale de lider de piata. Dupa cum am afirmat si cu alte ocazii, cu totii trebuie sa fim de acord ca in final "culegem ceea ce semanam". Ramanem fideli acestui concept, cei implicati in domeniul nostru de activitate, si credem ca trebuie sa ne focalizam cat mai mult posibil pe cresterea competitivitatii firmelor de executie, pentru a raspunde provocarilor externe si interne si pentru a concura la acelasi nivel cu marii jucatori europeni.
 
 
- Cum abordati problematica transformarii digitale la nivel de organizatie?
- Aluprof incearca sa ofere in mediul online cele mai pertinente informatii clientilor si colaboratorilor. Avem in vedere nu numai cele mai recente informatii referitoare la sistemele si solutiile oferite, dedicate in special executantilor - cataloage, liste de preturi, update software, instructiuni de executie, certificate si teste specifice, materiale de marketing, disponibile pe zona autorizata a site-ului, cu si o baza de date vasta, dedicata arhitectilor si firmelor de proiectare, plasata in sectiunea specifica a site-ului Aluprof in care sunt disponibile fisiere necesare proiectarii - cad, revit, arhicad, sketchup sau 3ds max. Astfel, putem considera ca informatiile de utilizate pot ajunge in cel mai scurt timp la cei interesati. Prin intermediul retelelor de socializare (Facebook, Linkedin, Instagram), precum si al publicatiilor si revistelor de specialitate reusim sa transmitem materiale clare catre cele mai diverse medii: clienti finali, antreprenori, colaboratori etc. Este important de reamintit si aportul adus de catre Aluprof in sprijinirea celor interesati din breasla noastra, oferit prin intermediul cursurilor online si remote, parte a conceptului Alu-Academy.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter