RO EN
السلة فارغة

Metalbau Swiss promoveaza materiale compozite inovatoare


Ioana Botezatu
(24 de ani)
Functia/firma: manager al MetalBau Swiss;
Studii: Facultatea de Relatii Economice Internationale, Academia de Studii Economice - Bucuresti;
Experienta profesionala: 3 ani in domeniu;
Hobby: schi alpin.

Compania MetalBau Swiss, din Bucuresti, s-a lansat pe piata din Romania in cursul lui 2008, ca filiala a firmei Mitsubishi Plastics Inc - Japonia. Avand un domeniu foarte vast de activitate, aceasta s-a specializat si in segmentul productiei/distributiei de materiale compozite din aluminiu, grupate in gama Alpolic. Holdingul Mitsubishi s-a implicat in realizarea acestui tip de produse incepand cu anul 1971. In 1974 acest domeniu a fost asimilat de divizia Mitsubishi Chemical Corporation, in 2008 fiind integrate in cadrul Mitsubishi Plastics Inc. In prezent, procesul de fabricatie se desfasoara in cadrul celor trei unitati din Japonia, respectiv al celei din Virginia - SUA. Depozitele sunt pozitionate in Rotterdam, Istanbul, Tokio si Singapore, aria de comercializare fiind extinsa la nivel international, in peste 100 de tari. In urma unui parcurs pozitiv si a unei dezvoltari sustinute, Mitsubishi Plastics Inc a devenit, in timp, unul dintre cei mai mari producatori de materiale compozit din lume.

- Prin ce se caracterizeaza activitatea companiei pe piata specifica, la nivel national?
- Anul 2008 a reprezentat pentru noi unul de prospectare si promovare, iar perioada anterioara lansarii firmei a fost benefica, de vreme ce sectorul constructiilor a crescut cu 35% in 2007, iar in primul trimestru al anului 2008 s-a inregistrat o majorare similara (de circa 34%). In intervalul imediat urmator, din cauza situatiei globale, am asistat la o reorganizare a pietei. Aceasta s-a evidentiat si in continuare, prin manifestarea unei prudente accentuate din partea firmelor de specialitate si prin orientarea specialistilor catre sortimente de calitate superioara si preturi competitive. De asemenea, in prezent, contextul economic este in schimbare, investitiile straine directe sunt din ce in ce mai limitate, iar abilitatea dezvoltatorilor de a obtine finantari este in scadere, ceea ce va diminua si achizitia de materiale de constructii. Relatiile dintre furnizorii de sisteme/materii prime sunt putin tensionate - speram temporar - intrucat acum este momentul concurentei reale. O alta problema cu care se confrunta companiile din domeniu este reprezentata de dificultatile in ceea ce priveste ocuparea fortei de munca, fapt cauzat de lipsa de specialisti. Exista in acelasi timp si o discrepanta intre nivelul de salarizare din Romania si cel din tarile vest-europene, ceea ce determina necesitatea unei abordari mai flexibile a subiectului si, mai ales, accentuarea formarii angajatilor strategici. Chiar daca estimam ca aceasta situatie va mai dura, speram totusi ca, in viitorul apropiat, cererea si oferta pe piata fortei de munca sa se echilibreze.

- Care este nivelul de informare a clientilor din Romania?
- Din observatiile de pana in prezent, specialistii din Romania stiu sa se informeze temeinic cu privire la solutiile inovatoare care apar in acest domeniu, cele mai importante cerinte care vizeaza produsele achizitionate fiind calitatea, durabilitatea, rezistenta la foc etc. Telul principal al MetalBau Swiss consta in crearea unei legaturi durabile cu beneficiarii, prin promovarea unor produse de top, in culori atractive, moderne si cu finisaje deosebite. Materialele pe care le furnizam sunt performante si au preturi personalizate, intrucat incercam sa venim in ajutorul partenerilor nostri cu propuneri si solutii potrivite indiferent de conjunctura. De asemenea, oferta noastra este complexa, incluzand si alte optiuni pentru placarea fatadelor, precum materiale din otel, titan, zinc sau cupru compozit. Totodata, suntem avantajati si de evolutia optima a segmentului de piata specific, beneficiarii fiind din ce in ce mai mult constienti de necesitatea unei alegeri responsabile cand vine vorba de materiale de constructii. Pentru etapa urmatoare, avem in vedere o dezvoltare durabila, ceea ce presupune un echilibru intre modelele de extindere. Referindu-ma la investitii, pe termen scurt, ne inscriem in tendintele actuale ale pietei si ne pozitionam, momentan, in expectativa.

- Detaliati oferta de produse si servicii specifice.
- MetalBau Swiss este specializata in oferirea de materiale compozite din aluminiu rezistente la foc, marca Alpolic. Acestea sunt destinate realizarii lucrarilor de placare exterioara, interioara etc. Modelele noi pe care intentionam sa le promovam in 2009 fac parte din gamele Prismatic Colors sau NaturArt Series, printre care se afla sortimentele Prismatic Tiger, Prismatic Sky, Blue Pearl Marble, White Larch, Braided Carbon Fiber, Beton Light sau Brown Leather.

- Prezentati cateva aspecte legate de situatia financiara a firmei.
- La nivel de grup, in 2008 au fost inregistrate rezultate financiare de circa 398 miliarde yeni (aproximativ 3,2 miliarde euro), pentru anul in curs fiind estimata o majorare de circa 10% a incasarilor. In cazul subsidiarei din Romania, vanzarile au insumat 2,5 milioane de lei, pentru 2009 fiind planificata o crestere a nivelului cifrei de afaceri la peste 3,5 milioane de lei.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter