RO EN
السلة فارغة

BestJobs: Banii conteaza mai mult decat timpul liber pentru Gen Z si Millennials

Pandemia a adus viitorul muncii mai aproape si a transformat modul in care oamenii se raporteaza la un job. Cu generatia Millennials predominanta pe piata muncii si odata cu introducerea angajatilor din Gen Z, s-a schimbat si cultura organizationala, accentul fiind pus mai mult pe bunastare si flexibilitate. Cu toate acestea, 53% dintre tinerii generatiei Z si 45% dintre Millennials ar alege castigarea unui venit mai mare, care sa le asigure mentinerea stilului de viata confortabil si lipsit de griji, versus mai multe zile de concediu, arata cel mai recent sondaj BestJobs.
23% dintre tinerii din Generatia Z cauta oportunitati prin care sa se dezvolte profesional, chiar si facand compromisuri privind salariul, in comparatie cu 10% dintre Millennials si 6% dintre cei din Generatia X. Totodata, timpul liber petrecut cu familia sau cei dragi este o alegere mai buna decat venitul crescut pentru 17% dintre tineri, 25% dintre Millennials si 17% din Gen X.
„Tinerii din generatia Z pretuiesc foarte mult independenta, flexibilitatea si fericirea, iar viziunea lor despre munca este mai mult una pragmatica decat aspirationala. Tocmai de aceea auzim in ultimul timp de «quiet quitting» - tendinta prin care tinerii se dedica jobului strict cat este necesar, fara a depasi orele din program si fara a avea ambitia promovarii. Totodata, se afla intr-o etapa de formare si sunt dispusi sa renunte la timpul liber in favoarea unui venit care sa le permita sa duca stilul de viata dorit si sa aiba acces la experiente. Millennials, pe de alta parte, reprezinta o generatie obisnuita sa munceasca mult, sa isi seteze obiective provocatoare, dar sa se si bucure de beneficiile care vin odata cu un statut mai inalt si venit mai mare. Aceste generatii sunt si cele care redefinesc cultura organizationala, punand in centrul ei bunastarea angajatilor si fericirea la job”, spune Ana Visian, Marketing Manager BestJobs.
Odata cu inaintarea in varsta, angajatii acorda o importanta mai mare si sanatatii personale si a celor din jur. Pentru cei din Generatia X si cei de peste 58 de ani, venitul ramane principala alegere in mai putin de 40% din cazuri. In schimb, 45% dintre Boomers si 32% dintre cei din Generatia X declara ca in aceasta etapa a vietii lor sanatatea este pe primul loc, mai presus de venit sau timp liber.
 
De la Gen Z la Boomers, preferintele angajatilor la job sunt despre bunastare, stabilitate si relatii. Salariul este un criteriu comun
Cand vine vorba de jobul pe care il au in prezent, tinerii din Generatia Z apreciaza cel mai mult salariul (40%), posibilitatea de a lucra de la distanta (33%) si flexibilitatea programului (27%). Millennials se bucura si ei de salariu (48%), dar apreciaza si siguranta locului de munca (31%) si echilibrul intre viata profesionala si cea privata (29%). In timp ce persoanele cu varsta intre 42 si 57 de ani apreciaza aceleasi lucruri ca Millennials, cei trecuti de 58 de ani aleg, dupa salariu, relatiile avute cu colegii (37%), comunicarea cu superiorii (25%) si beneficiile extrasalariale (18%).
Mai mult de jumatate dintre tinerii din Generatia Z, respondenti ai sondajului BestJobs, si-au inceput cariera profesionala si au joburi entry level, unde castiga intre 2.000 si 3.000 de lei net pe luna. 17% au joburi part-time sau internship-uri si castiga lunar intre 1.000 si 2.000 de lei, in timp ce 30% castiga peste 3.000 de lei.
Majoritatea angajatilor prefera sa lucreze pentru o companie privata, datorita expunerii la o gama mai larga de sarcini, care le permit sa invete mai multe lucruri, adiacente domeniului de activitate. In plus, un astfel de loc de munca le poate oferi mai multe beneficii extrasalariale si/ sau oportunitati de dezvoltare profesionala si personala. Daca din Generatia Z, aproape 70% lucreaza pentru astfel de angajatori, procentul celor din Millennials care lucreaza intr-o companie privata este de 81%.
 
In contextul unui viitor incert, economisirea si dezvoltarea profesionala sunt principalele lectii
Evenimentele ultimilor ani au format anumite obiceiuri in randul oamenilor. Spre exemplu, 10% din Gen Z au inceput sa economiseasca, in comparatie cu 18% dintre Millennials si 20% dintre cei de peste 42 de ani. In schimb, peste 20% dintre tineri pun mai mult accent acum pe consolidarea cunostintelor cu scopul de a obtine rapid un job nou daca situatia va impune, in timp ce doar 13% dintre Millennials si 12% dintre Gen X si Boomers considera asta o prioritate.
Sondajul a fost efectuat in perioada 27 august - 11 septembrie pe un esantion de 1.272 utilizatori de internet din Romania.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter