RO EN
السلة فارغة

BestJobs: 96% dintre candidati vor sa gaseasca oferta salariala in ofertele de joburi

Eforturile companiilor de a atrage angajati potriviti s-au intensificat, pe fondul unui volum de activitate crescut, iar acest lucru se observa cel mai bine in numarul mare de anunturi publicate pe platforma de recrutare BestJobs. In acest sens, conform celui mai recent sondaj BestJobs, salariul este principalul motiv pentru care candidatii aleg sa isi schimbe locul de munca. 54% dintre respondenti au spus ca au aplicat la un job nou doar pentru ca salariul afisat pentru pozitia respectiva era mai mare decat castigau ei. In plus, aproape toti participantii la studiu (96%) au spus ca prefera sa stie salariul pentru pozitia la care aplica inca de la citirea anuntului.
44% dintre cei care cauta noi oportunitati ezita sa aplice la joburile care nu au salariul afisat, pe motiv ca oferta salariala ar putea sa fie sub nivelul pietei. Alti 46% dintre participantii la sondaj spun ca apreciaza transparenta in cazul anunturilor care publica salariul si 42% considera ca afisarea salariului este fireasca si toti angajatorii ar trebui sa o practice.
Salariul este, de asemenea, si principalul criteriu in functie de care candidatii analizeaza posibilitatea de a aplica la un job, declara 87% dintre acestia, urmat de descrierea activitatii, importanta pentru 68%. Pentru 30% dintre ei, e important nivelul de experienta necesar si pentru alti 20%, posibilitatea de a lucra de la distanta.
Un salariu mai mic, impediment pentru aplicare
39% dintre candidatii care au raspuns sondajului BestJobs spun ca ar aplica la un job chiar daca salariul afisat este mai mic decat ar fi dispusi sa accepte, dar s-ar pregati sa negocieze in cadrul interviului. Pe 55% dintre respondenti, salariul mai mic din anunt i-ar impiedica sa aplice.
Inainte de a ajunge la interviu, candidatii iau in calcul, in primul rand, daca nivelul salariilor este in acord cu piata, lucru valabil pentru 73% dintre respondenti. 59% se informeaza despre reputatia companiei, citind pareri ale altor angajati ai companiei. 60% sunt curiosi sa afle despre cultura, misiunea si valorile companiei inainte de a participa la interviu, pe cand, pentru alti 52% e importanta locatia biroului. Profilul profesional al managerului este mai important decat site-ul companiei sau prezenta acesteia in social media, conform studiului BestJobs, intrucat 20% dintre candidati au spus ca analizeaza profilul managerului si doar 10% site-ul companiei.
Salariul, primul lucru de interes la un interviu
Ajunsi la interviu, candidatii vor sa stie, in primul rand, care este salariul sau intervalul salarial oferit pentru job-ul respectiv, dupa cum declara 81% dintre participantii la sondaj. In plus, acestia se intereseaza despre rolul pe care l-ar avea in cadrul echipei, in eventualitatea angajarii (74%), despre beneficiile extra-salariale (54%) si despre posibilitatile de promovare (44%). O treime dintre respondenti intreaba in etapa interviului detalii despre proiectele pentru care ar lucra si doar 5% se intereseaza de politica de concedii.
In opinia candidatilor, pentru a atrage angajatii potriviti, companiile ar trebui sa ofere salarii peste nivelul pietei (57%), beneficii extra-salariale (54%), proceduri pentru activitatea desfasurata de viitorii angajati (49%) si transparenta cu privire la deciziile luate (38%). Alti candidati considera ca ar fi util ca angajatorii sa ofere un proces de integrare detaliat (31%), posibilitatea de a lucra remote oricand (26%) si zile libere pentru ocazii speciale, cum ar fi ziua de nastere a angajatului, a copilului sau copiilor acestora (18%).

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter