RO EN
السلة فارغة

BestJobs: 8 din 10 romani si-ar schimba locul de munca pentru venituri mai mari

Piata muncii plaseaza candidatii in centru si atragerea de talente ramane o provocare pentru companii si in 2023. In acest sens, studiul „Future of recruitment” efectuat de Boston Consulting Group, unul dintre cei mai mari consultanti de business din lume, si The Network, sustinut in Romania de BestJobs, partener The Network de 12 ani, contureaza profilul candidatului roman in raport cu alte nationalitati si evidentiaza increderea acestuia in gasirea de noi oportunitati profesionale, raportate la nevoile si dorinte actuale. Astfel, 8 din 10 sunt deschisi sa-si schimbe jobul, procentul lor fiind egal cu media globala. Un salariu mai mare, beneficii extrasalariale mai bune (80%), oportunitati mai bune de a progresa in cariera (37%) sau o pozitie mai interesanta, ce presupune un anumit nivel de experienta (36%) sunt printre cele mai importante beneficii la care candidatii se asteapta in oferta. Totodata, 60% ar refuza o oferta buna daca, in timpul procesului de recrutare, au o experienta negativa.
Romanii isi doresc mai mult un echilibru intre job si viata privata si aprecierea meritelor la locul de munca, comparativ cu media globala, potrivit studiului realizat in perioada august-septembrie 2022 de catre BestJobs si Boston Consulting Group. Astfel, in ceea ce priveste mediul de lucru si cultura organizationala, aprecierea din partea sefilor pentru munca depusa este mai mult un factor determinant in cautarea unui job pentru romani, decat pentru candidatii din alte state (33% fata de 14%), in timp ce echilibrul dintre viata profesionala si cea privata este important pentru 41% dintre romani fata de 19% dintre candidati la nivel global.
„In contextul socio-politico-economic actual, romanii au invatat sa fie mai prudenti. Asadar, preocuparea mai mare pentru planificarea pe termen lung a carierei si nevoia de stabilitate si siguranta financiara este o tendinta observata tot mai mult la nivel national”, a spus Ana Visian, Marketing Manager BestJobs Romania.
Studiul evalueaza viitorul recrutarii din 160 de tari, printre care si Romania. Printre descoperiri se mai numara faptul ca salariul si bonusurile reprezinta un „deal breaker” pentru 53% dintre romani si 21% dintre candidatii din alte tari, in timp ce pentru 48% dintre romani versus 14% dintre candidatii din alte tari un factor determinant este timpul liber platit. Salariul, bonusurile si echilibrul dintre viata profesionala si cea privata sunt mai presus de siguranta locului de munca, care este un deal breaker pentru 35% dintre romani si 15% dintre candidati la nivel global.
Cu toate acestea, persoanele din diferite categorii tinta apreciaza in mod diferit flexibilitatea locului de munca si/sau a programului de lucru. Spre exemplu, persoanele care lucreaza in IT pun pret mai mare pe flexibilitate, spre deosebire de persoanele care nu isi desfasoara activitatea profesionala la un birou (45% versus 22%).
La fel ca alte state, romanii prefera modelul de munca hibrid, urmat fiind in topul preferintelor de munca exclusiv de la birou. In plus, 73% dintre romani si-ar dori un loc de munca stabil si un echilibru intre viata profesionala si cea privata, astfel incat sa aiba timp pentru familie, prieteni si hobby-uri, fata de 69% dintre candidatii din alte state.
Spre deosebire de media globala, romanii sunt mai motivati sa se alature unei companii si ulterior sa avanseze intr-o pozitie de conducere (41% versus 36%). Asadar, romanii sunt mai reticenti la a renunta la timpul liber in detrimentul muncii, pentru a promova. Deschiderea catre nou ii defineste pe angajatii romani, astfel ca 34% au afirmat ca isi doresc sa lucreze cu tehnologii interesante.
De asemenea, spiritul antreprenorial nu este atat de dezvoltat la nivel national (11%), comparativ cu media globala (16%) si romanii prefera un loc munca cu norma intreaga in detrimentul unui job cu jumatate de norma, care le-ar permite sa isi desfasoare propriile proiecte in paralel.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter