RO EN
السلة فارغة

TERAPLAST: Rezultate financiare de 99 milioane de lei in semestrul I

Recent, grupul Teraplast – Bistrita a comunicat rezultatele financiare aferente primului semestru al anului 2011, indicand o majorare de 5,5% a cifrei nete de afaceri, in pofida conditiilor dificile de pe pietele de instalatii si constructii. Practic, vanzarile companiei s-au situat la un nivel de 99,03 milioane de lei, ce a depasit veniturile consemnate in perioada similara din 2010 (care au insumat 93,9 milioane de lei), insa profitul net a fost influentat negativ de necesitatea inregistrarii anumitor provizioane si corectii, precum si de cresterea costurilor cu materiile prime, care au fost transferate doar partial in pretul final de vanzare, din cauza situatiei economice nefavorabile. "Primele sase luni ale anului 2011 au fost puternic influentate de cresterea pretului la materiile prime, precum si de anumite corectii si provizioane inregistrate. Consideram ca, in urmatoarele sase luni ale anului 2011, printr-un control riguros al costurilor, vom reusi sa ne atingem obiectivele propuse si sa continuam dezvoltarea sustenabila a companiei. Se au in vedere oportunitatile pietei interne, dar si cele externe, exporturile Teraplast fiind in crestere comparativ cu anul trecut. Pentru urmatorul semestru, ne asteptam ca pretul materiilor prime (PVC, PE si PP) sa inregistreze inca o crestere, odata cu intrarea in sezonul de toamna. Pe segmentul de infrastructura estimam o majorare a pietei (atat pentru a doua jumatate a anului in curs, cat si pentru 2012, generata de accesul la fondurile europene disponibile pentru acest sector. Totodata, in domeniul rezidential preconizam o revenire timida anul acesta si in 2012, in timp ce, pe segmentul imobilelor cu alta destinatie fata de cea de locuinta, prognozam o majorare constanta in urmatoarele 18 luni. Persistenta conditiilor economice dificile pe piata interna va fi contracarata, pe de o parte, prin cresterea ponderii exporturilor, in ansamblul vanzarilor, iar pe de alta parte prin dezvoltarea canalelor de distribuitori si retele. Ambele masuri vor contribui la imbunatatirea acoperirii teritoriale, la o mai mare selectivitate in ceea ce priveste calitatea clientilor, la cresterea vanzarilor, respectiv la reducerea perioadei de incasare a creantelor comerciale", a declarat Stefan Bucataru, director general al societatii.
Investitii de 1,6 milioane lei in dezvoltarea resurselor umane
Potrivit raportului elaborat de conducerea grupului, datele calculate conform standardului EBITDA - Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortisation (venituri stabilite inainte de achitarea dobanzilor si taxelor, neinfluentate de depreciere si amortizare) denota o scadere de 89,11% a acestui indicator, de la 11,76 milioane de lei in primele sase luni din 2010 la numai 1,28 milioane de lei in semestrul I a.c. Totodata, numarul mediu de angajati a ajuns la 421 de persoane (de la 521 in perioada similara din 2010), ceea ce arata faptul ca masurile de aplicare a programului de disponibilizare au continuat sa fie implementate. "Incepand cu finele lui 2010, cotatiile stabilite pe piata materiilor prime de origine petroliera au crescut semnficativ, trend care s-a mentinut pe tot parcursul semestrului I al anului 2011. La principalele materii prime (PVC, PP, PE si plastifianti), care reprezinta aproximativ 50% din totalul cifrei de achizitii, preturile medii au inregistrat majorari cuprinse intre 12% si 60%. In conditiile in care piata materialelor de constructii nu a inregistrat revirimentul asteptat, cresterile de costuri generate de evolutia preturilor materiilor prime au fost transferate partial in pretul de vanzare al produselor finite, avand un impact negativ in ceea ce priveste profitabilitatea companiei. Profitul Teraplast a fost, de asemenea, influentat negativ de provizioanele pentru activele circulante, care au crescut fata de 2010 cu aproximativ 2,5 milioane de lei, ca urmare a reevaluarii portofoliului de clienti in sold la data de 30 iunie 2011. Mai mult, cheltuielile operationale includ aproximativ un milion de lei, suma ce reprezinta penalitati si dobanzi de intarziere. Estimam ca aceste cheltuieli au caracter unitar, nerecurent si nu se vor mai regasi la acelasi nivel in a doua perioada a anului in curs", precizeaza conducerea Teraplast. In ceea ce priveste evenimentele semnificative, ce au influentat activitatea firmei in primul semestru din 2011, oficialii Teraplast precizeaza ca in luna ianuarie a acestui an s-a luat decizia externalizarii Diviziei de Ferestre a Teraplast si crearea unei companii distincte – TeraGlass, Teraplast fiind unicul actionar al noii entitati economice. Totodata, in februarie, s-a externalizat si activitatea de matriterie, prin infiintarea firmei TeraTools (unde Teraplast s-a constituit ca actionar minoritar). In luna aprilie, Consiliul de Administratie (CA) a numit in functia de director general pe Stefan D. Bucataru, care a devenit – din mai – si presedinte al CA. In aceeasi luna, Alexandru Stanean a renuntat la functia de Administrator in Consiliul de Administratie al Teraplast, ca urmare a numirii sale ca director general al subsidiarei Plastsistem. Compania Teraplast a finalizat – tot in luna mai - implementarea celui de-al doilea din cele trei programe de instruire a propriilor angajati, cofinantate din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 - Investeste in oameni. Valoarea totala eligibila a celor trei proiecte depaseste 1,6 milioane de lei, din care suma nerambursabila se situeaza la 1,17 milioane de lei.
***
Compania Teraplast este unul dintre cei mai importanti furnizori de solutii si sisteme in domeniul constructiilor, instalatiilor si amenajarilor din Romania, fiind in prezent lider pe piata locala de tubulatura din PVC. Portofoliul de produse Teraplast acopera toata gama instalatiilor (mai putin cele de incalzire si ventilatie), permitand asigurarea de solutii si sisteme complete. Gama de produse Teraplast este structurata pe opt sisteme - si anume: sistemul de alimentare cu apa, sistemul de canalizari exterioare, sistemul de canalizari interioare, sistemul de decoratiuni si amenajari interioare si exterioare, sistemul de profile PVC pentru tamplarie, granule din PVC, sistemul de cahle din teracota si sistemul electric. In anul 2010, cifra de afaceri neta a Teraplast (rezultate consolidate) a fost de 212,7 milioane de lei, iar pentru 2011 strategia manageriala presupune venituri totale de 250,6 milioane de lei (+18%), la un profit net de 15,5 milioane de lei. Programul de investitii stabilit pentru anul in curs presupune alocarea unor fonduri de 6,2 milioane de lei. Informatii suplimentare, la www.teraplast.ro

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter