RO EN
السلة فارغة

GRUNDFOS: Nivel de 50% din productia mondiala de pompe de circulatie

Carsten Bjerg (52 de ani)
Functia/Firma: presedinte, Grundfos Holding A/S - Danemarca;
Experienta profesionala: 11 ani in domeniul sistemelor de pompare.
 
Holdingul Grundfos A/S - Danemarca asigura circa 50% din productia de pompe de circulatie necesara la nivel mondial, media anuala a capacitatii de fabricare atingand nivelul de 16 milioane de sisteme. Ca activitate secundara, societatea comercializeaza sisteme de actionare / control si produse speciale (pompe submersibile), asigurand inclusiv serviciile de consultanta / service si solutii personalizate. Esentiale in domeniul constructiilor sunt sistemele de drenare a apei si gama de solutii de pompare si climatizare cu aplicabilitate in cadrul centrelor comerciale. Prin subsidiara locala - Grundfos Pompe Romania, cu sediul in Bucuresti, sunt livrate la nivel intern peste 100.000 produse specifice in fiecare an.

-Cum au evoluat veniturile companiei in 2010?
-Societatea noastra a inregistrat o sporire a nivelului cifrei de afaceri in intervalul 2009-2010, de la 2,28 miliarde euro, pana la 2,6 miliarde euro anul trecut. Astfel, putem afirma ca, in exercitiul financiar precedent, am revenit la nivelul valoric de dinaintea recesiunii, fiind realizat inclusiv un profit record, ce reprezinta 12,2% din totalul cifrei de afaceri. Suma respectiva va fi utilizata pentru extinderea activitatii grupului in directia lansarii unor produse eficiente din punct de vedere energetic, precum si a expansiunii livrarilor pe pietele aflate in curs de dezvoltare. Pentru intervalul 2011-2013, ne-am planificat investitii in valoare de 130 milioane de euro, vizand dotarea cu tehnologii moderne pentru dezvoltarea produselor. Totodata, noile unitati de fabricatie inaugurate in Rusia, Serbia si India vor fi echipate cu linii performante, astfel incat sumele alocate achizitiei de ehipamente se vor dubla. 
-Care sunt caracteristicile principale ale pietei?
-Desi nu putem considera ca recesiunea mondiala s-a incheiat, se pot observa semnale de revigorare a economiei internationale. Principala conditie pentru prosperitatea financiara - ce ramane dezideratul tuturor agentilor economici activi - este constituita de sustenabilitate. In ceea ce ne priveste, rezultatele pozitive inregistrate in ultimii ani constituie fundamentul si baza financiara a dezvoltarii si efectuarii continue a investitiilor. Strategia de expansiune a concernului Grundfos consta in reinvestirea atenta a profitului in vederea lansarii de noi tehnologii si produse, responsabilitatea sociala (CSR) constituind un factor esential pentru grupul nostru. De asemenea, pentru fludizarea comenzilor/livrarilor, ne aflam in plin proces de descentralizare a productiei, de stabilire a unor noi puncte de vanzare, de indentificare a unor companii partenere pentru asigurarea serviciilor de service, de inaugurare a centrelor regionale de dezvoltare/cercetare etc.   
-Ce obiective aveti in vedere in intervalul urmator?
-In vederea mentinerii pozitiei de lider la nivel mondial, alocam resurse importante in activitatea de cercetare si dezvoltare (numai in 2010 au fost atribuite 137 milioane de euro in aceasta directie). Deoarece expansiunea constituie principalul nostru obiectiv, ne propunem sa devenim lideri de piata in Rusia, India si Brazilia, China reprezentand deja al doilea mare punct de desfacere pentru Grundfos. Subsidiara locala a concernului - Grundfos Pompe Romania - implementeaza un sistem software nou, in vederea imbunatatirii calitatii serviciilor si a gestionarii comenzilor, concomitent cu aplicarea unor strategii de promovare a marcii proprii.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter