RO EN
السلة فارغة

VIKING PRUSZYNSKI: Cresteri anuale de pana la 10%, pe piata de tigla metalica

Afacerile producatorului de tigla metalica Viking Pruszyński au inregistrat o crestere de 3% in 2013, pana la 50,5 milioane de lei, in contextul in care piata de profil a stagnat. Din punct de vedere cantitativ, datele companiei indica o majorare cu 10% a vanzarilor calculate in metri patrati, anul trecut fiind livrate pe piata doua milioane mp de invelitori metalice pentru acoperisuri. "In cei sase ani de activitate a firmei Viking Pruszyński in Romania, am furnizat peste 8 milioane mp de tigla metalica, ceea ce inseamna aproximativ 45.000 de acoperisuri. Aceste date ne situeaza, de cativa ani, in topul producatorilor de invelitori metalice din tara noastra", a declarat Grzegorz Siudyła, directorul general al companiei. Estimarile sunt mai bune pentru anul in curs, avand in vedere previziunile de crestere economica a Romaniei, precum si dinamizarea cererii venite din partea dezvoltatorilor imobiliari si a beneficiarilor individuali. In aceste conditii, managerul Viking Pruszyński estimeaza o crestere cu pana la 10% a pietei locale de acoperisuri in urmatorii ani. Cresterea preferintei clientilor pentru produse incadrate in segmentul high-end este confirmata de faptul ca peste 60% din vanzarile companiei vizeaza tiglele metalice cu acoperire de poliester mat.
 
Cerere impulsionata de investitiile din agricultura
Potrivit datelor Viking Pruszyński, cererea de invelitori utilizate la investitiile din sectorul agricol va fi impulsionata, incepand din acest an, de posibilitatea achizitiei de terenuri agricole de catre investitori straini. "De asemenea, propunerea privind scutirea de la plata impozitelor a profitului reinvestit de companii ar putea, cu siguranta, sa aduca investitii mai mari in constructii si agricultura. Mai mult, cresterea economica inregistrata fata de anii trecuti, dezvoltarea constructiilor rezidentiale si expansiunea destul de rapida a investitiilor nerezidentiale, vor face ca, pe termen scurt si mediu, piata de acoperisuri din Romania sa inregistreze o evolutie mult mai rapida decat in anii anteriori", a mai spus Grzegorz Siudyła. Totusi, oferta diversa si cresterea concurentei pe piata de acoperisuri ar putea contribui la o scadere a preturilor de comercializare a produselor.
 
Recesiunea a intensificat concurenta de pe piata acoperisurilor
In ultimii ani, recesiunea economica a intensificat concurenta dintre producatorii de pe piata tiglei metalice, ce a determinat "turbulente" in sector. "A fost necesar, din partea noastra, un efort sustinut pentru a mentine nivelul vanzarilor, dar am reusit. Din pacate, trebuie sa uitam de boom-ul din constructii din perioada 2006-2008. Piata de invelitori va continua sa creasca, insa va fi o majorare de o singura cifra. Acest lucru nu ar trebui sa fie tratat ca o criza sau ca un colaps, ci dimpotriva, ca o stabilizare a pietei la un nivel ridicat, care permite producatorilor specializati sa se dezvolte in continuare", a precizat managerul Viking Pruszyński. In afara livrarilor realizate la nivel local, produsele companiei sunt distribuite si in alte tari din Europa de Vest, precum si pe pietele din tarile vecine si catre zona CSI.
***
Viking Pruszyński este activa in Romania din anul 2008, ca parte a grupului polonez Pruszyński, cu afaceri anuale de 320 milioane de euro, detinut de omul de afaceri Krzysztof Pruszyński. Compania are 11 fabrici in Polonia, doua in Ucraina si cate una in Ungaria, Cehia, Germania, Lituania si Belarus. In Romania, filiala locala dispune de doua unitati de productie, situate la Filipestii de Padure (judetul Prahova) si in Craiova. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter