RO EN
السلة فارغة

Saint-Gobain digitalizeaza facturi de peste 10 milioane de euro cu DocProcess

Saint-Gobain, producatorul global de materiale de constructii, anunta digitalizarea operatiunilor sale din Romania cu o solutie personalizata de automatizare a proceselor de afaceri dezvoltata de DocProcess. Odata cu implementarea acestei solutii, Saint-Gobain Glass Romania a eliminat, in aproximativ cinci saptamani, procesarea manuala a aproximativ 30% din facturile sale anuale, in valoare totala de peste 10 milioane de euro.
„Analizam diferite instrumente de digitalizare inca din 2018, dar situatia generata de pandemia COVID-19 ne-a aratat in mod clar ca trebuie sa ne adaptam operatiunile pentru a ne servi clientii intr-un mod mai rapid si fara erori. In fiecare an, departamentul nostru contabil primea peste 3.400 de facturi, reprezentand aproape 40.000 de linii de facturare care au fost intotdeauna dificil de procesat. Astfel, am decis sa incepem transformarea noastra digitala prin automatizarea tuturor proceselor legate de facturile de transport. Impactul a fost aproape instantaneu - am redus volumul de munca al echipei noastre de contabilitate cu mai mult de 30% in cinci saptamani, iar prin eficientizarea acestor procese am reusit sa oferim angajatilor nostri mai mult timp pentru sarcini mai complexe, cu valoare adaugata,” a declarat Ciprian Stoica, CFO, Saint-Gobain Glass Romania, care a condus procesul de transformare digitala pentru filiala din Romania.
Saint-Gobain Glass Romania produce sticla pentru constructii, care este livrata in toata Europa de Sud-Est. Costurile de transport sunt una dintre categoriile principale de cheltuieli ale companiei, iar facturile de transport asociate reprezinta 30% din totalul facturilor anuale. Facturile de transport sunt, de asemenea, printre cele mai complexe, deoarece pentru fiecare linie de facturare trebuie verificat pretul, precum si conformitatea documentelor de transport. Inainte de implementarea solutiei DocProcess, echipa de contabilitate a Saint-Gobain isi aloca peste 200 de ore pe luna verificand si potrivind manual fiecare comanda a clientului, fisa de transport, nota de livrare a transportatorului, inainte de validarea si plata facturii in sine.
„Digitalizarea si automatizarea reprezinta mai degraba o investitie decat o cheltuiala, deoarece poate furniza o rentabilitate rapida pentru companiile mari precum Saint-Gobain, dar si pentru IMM-urile locale. Conform datelor noastre, tinand cont doar de costul orei de munca economisite, in medie, companiile reusesc sa-si recupereze investitia in termen de 12 luni de la implementarea solutiilor de automatizare a proceselor de afaceri. Pe langa reducerea costurilor de functionare, companiile obtin vizibilitate in timp real asupra activitatilor comerciale, isi asigura acuratetea datelor si imbunatatesc satisfactia angajatilor, deoarece acestia vor fi redirectionati spre efectuarea de activitati cu valoare adaugata mai mare,” a adaugat Andreea Anton, Director Comercial, DocProcess.
Procesul de proiectare si implementare al platformei personalizate dezvoltate de DocProcess a durat sase luni, aceasta fiind testata si lansata in noiembrie 2020. In ianuarie 2021, platforma a devenit pe deplin operationala pentru Saint-Gobain, cand 15 furnizori au fost inrolati in ecosistemul digital de afaceri al companiei. Din experienta DocProcess, in proiectele de transformare digitala, jumatate din timp este petrecut in definirea impreuna cu clientul a nevoilor acestuia si a modificarilor necesare pentru optimizarea proceselor companiei. Solutia pe care DocProcess o implementeaza este in cloud, 100% personalizata si este integrata cu sistemele clientului, in special cu ERP-ul acestuia. La nivel global, Saint-Gobain intentioneaza sa-si digitalizeze procesele de productie, iar dupa implementarea cu succes a solutiei personalizate pentru facturile de transport, dezvoltata de DocProcess, are in vedere continuarea implementarii de proiecte de transformare digitala pentru departamentul de contabilitate.
Pandemia COVID-19 a accelerat semnificativ procesul de transformare digitala in toata Europa. Cererea pentru serviciile DocProcess de automatizare a ecosistemelor de afaceri (Business Ecosystem Automation) a crescut cu 18% in 2020, compania observand o crestere cu 33% a numarului de documente procesate digital in 2020, comparativ cu anul precedent. Mai mult, in ceea ce priveste performanta financiara, compania a inregistrat o crestere cu 30% a veniturilor sale recurente anualizate (ARR) in 2020, determinata de deschiderea biroului comercial din Paris, Franta. In 2021, odata cu deschiderea biroului din SUA, DocProcess isi propune sa dubleze ARR-ul.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter