Conducerea companiei Volvo Construction Equipment estimeaza vanzarea a circa 1.000 de utilaje pentru constructii pe piata de profil in 2012, insa managerii avertizeaza asupra unei caracteristici importante a domeniului specific din Romania, respectiv asupra imprevizibilitatii accentuate a modului in care se fac achizitiile de utilaje pentru marile lucrari. Dupa scaderea abrupta din 2009 - 2010, sectorul de profil are o tendinta crescatoare lenta, Marian Nedelcu, directorul de marketing al Volvo Construction Equipment, subliniind ca Romania se afla intr-o conjunctura favorabila, datorita atat necesitatii executiei unor lucrari importante de infrastructura, cat si alocarii de fonduri europene importante pentru achizitia de echipamente, in vederea realizarii unor proiecte precis directionate.
Marian Nedelcu, director de marketing al Volvo Construction Equipment: "Anul trecut, am consemnat o dublare a vanzarilor de utilaje noi si second-hand fata de nivelul din 2010, precum si o crestere a activitatii de inchiriere. Feedback-ul pe care l-am primit de pe piata a fost unul pozitiv, pentru ca evolutia nu s-a bazat pe unul sau doua proiecte mari, care sa influenteze radical datele statistice, ci pe caracterul relativ uniform al tipurilor de echipamente livrate, de la utilaje multifunctionale pana la echipamente specializate de productie pentru industrie, terasament sau fabricatie a materiilor prime pentru constructii. Trebuie sa mentionam debutul foarte bun al activitatii companiei pe segmentul de utilaje pentru executia drumurilor (compactoare, freze si finisoare de asfalt), categorie inclusa de curand in portofoliul firmei. Pentru Volvo Romania la revenirea ascensiunii dupa o perioada foarte dificila au contat foarte mult atat abordarea realista a conditiilor de piata, cat si pregatirea din timp si urmarirea consecventa a strategiei adoptate. In ultimii ani, Volvo Construction Equipment a obtinut rezultate fara precedent din punct de vedere al consolidarii pozitiei pe piata si al profitabilitatii, ceea ce inseamna ca partenerii nostri au primit produsele si serviciile pe care si le doresc. Mai trebuie precizat ca recesiunea nu a influentat alocarea de resurse importante in dezvoltarea tehnologiei. Exact in aceasta perioada, Volvo Construction Equipment a lansat o intreaga generatie de utilaje noi. Aceasta nu a insemnat doar o remotorizare a vechilor echipamente pentru a le face compatibile cu noile norme de poluare, ci s-au realizat imbunatatiri remarcabile din punct de vedere al performantelor si caracteristicilor. Un alt aspect important este faptul ca ne-am concentrat pe cresterea calitatii serviciilor pe care le oferim in sprijinul utilizatorilor marcii Volvo".