ThyssenKrupp Elevator, divizie in cadrul concernului multinational ThyssenKrupp, cu sediul central in Düsseldorf - Germania, este prezenta pe piata din Romania incepand cu anul 2007. Din punct de vedere organizatoric, acest segment de activitate din cadrul grupului este impartit in patru unitati operationale, Romania facand parte din grupul SEAME (Europa de Sud, Africa si Orientul Mijlociu), cu biroul regional amplasat in Madrid - Spania. In structura ThyssenKrupp Elevator AG mai sunt incluse departamentele de punti de imbarcare in aeronave (aviopunti)/scari rulante, respectiv cel de platforme de transport destinate utilizarii de catre persoanele ce prezinta dizabilitati motorii. Pentru a expune situatia actuala a subsidiarei locale si a puncta principalele directii pentru dezvoltare pe termen scurt, mediu si lung, a fost solicitata opinia directorului general al companiei, Cristian Bourceanu.
Cristian Bourceanu, director general ThyssenKrupp Elevator Romania: "Fata de lunile ianuarie si februarie 2010, in intervalul corespunzator al acestui an s-au procesat mai multe cereri de oferta, ceea ce denota faptul ca situatia a inceput sa se redreseze in domeniul constructiilor. Din punct de vedere financiar, in 2010 cifra de afaceri la nivelul reprezentantei noastre a fost in scadere cu 12% - 15% fata de exercitiul financiar precedent. Cu toate acestea, trebuie mentionat ca numarul de contracte semnate a fost superior celui inregistrat in 2009, insa termenele de livrare si incasare au fost translatate catre anul fiscal curent. Din aceasta categorie, poate fi amintit proiectul Aeroportului International Henri Coanda - Bucuresti, pentru care in al doilea trimestru a lui 2011 se va finaliza integral procesul de punere in functiune. Obiectivul a avut o complexitate ridicata, incluzand pe langa faza de inlocuire a echipamentelor din terminalul existent (cel mai lung trotuar din tara la ora actuala - 75 m si trei scari rulante), pe cea de montaj a instalatiilor din extinderea fingerului. tinta principala pentru anul in curs este reprezentata de atingerea nivelului vanzarilor realizate in 2009. Pentru aceasta, mizam si pe incheierea contractului cu asocierea FCC-Astaldi JV, pentru echiparea pasajului Basarab. Solutia tehnica este foarte interesanta, presupunand instalarea a sase trotuare rulante - cele mai mari din Romania, cu o lungime de 80 m si o latime de 1,2 m - care vor face legatura intre Gara de Nord si zona din dreptul Garii Basarab. De acolo traficul va fi preluat prin intermediul unor scari rulante si ascensoare, fiind directionat catre statia de tramvai multimodala amplasata pe podul hobanat (ancorat prin intermediul unor cabluri din otel, avand cea mai mare latime din Europa 44,5 m), care supratraverseaza liniile de cale ferata. Accesul dinspre bulevardele laterale se va realiza pe cate doua scari rulante, cu o diferenta de nivel de 10,2 m, fara a beneficia de suport intermediar (de asemenea, o solutie tehnica deosebita, pusa la dispozitie de specialistii nostri din Spania). Acest proiect insumeaza aproximativ 2,5 milioane de euro, iar echipamentele instalate fac parte din categoria produselor de top ale ThyssenKrupp, fabricate la unitatile din Spania si Germania. A fost necesara optarea pentru modele cu o anduranta deosebita, avand in vedere faptul ca sistemele respective vor functiona la exterior, urmand a fi supuse actiunii factorilor agresivi de mediu. De exemplu, ascensoarele au pragurile incalzite si sunt de mare capacitate (17 persoane). Lucrarea va fi contabilizata in bugetul lui 2011, intrucat termenul de finalizare a fost stabilit pentru luna iulie a.c. Proiectul va ajuta la echilibrarea cifrei de afaceri si, alaturi de alte contracte semnate la finele lui 2010, speram ca va contribui la atingerea obiectivului mentionat anterior. O metoda de consolidare a nivelului cifrei de afaceri va fi constituita, in continuare, de implementarea unor actiuni de tip «asset deal», prin care derulam achizitia afacerilor unor companii de intretinere de pe plan local si nu a firmelor in sine. Cu alte cuvinte, practic ne propunem sa preluam contractele pe care aceste societati le au in derulare cu diversi beneficiari. Aceasta este singura cale care se pot compensa scaderile veniturilor provenite din instalarea de echipamente noi. Concurenta este foarte dura si pe activitatile de intretinere, un accent deosebit fiind pus pe tarifele la care sunt disponibile serviciile respective. Daca analistii economici estimau o criza in forma literei V, noi asimilam graficul pretului in forma de L, in sensul ca acest indicator a coborat pana la un prag foarte scazut, de unde, nici dupa trecerea efectelor recesiunii, nu se mai redreseaza. Deja am inceput sa avem in intretinere si alte lifturi decat cele fabricate de ThyssenKrupp, gratie aportului asigurat de centrul tehnologic din Anglia, care are know-how-ul necesar pentru a asigura service-ul pentru o mare diversitate de echipamente. In acest scop, avem specialisti angajati, care au in dotare echipamentul specific de diagnoza".