Cele doua etape de alegeri, lipsa fondurilor europene pentru achizitii si lipsa proiectelor mari de infrastructura au reprezentat principalele cauze ce au determinat o contractie de aproape 50% pe piata utilajelor terasiere din Romania in 2016, potrivit opiniei lui Razvan Marcu, directorul de marketing al companiei Marcom RMC '94, distribuitor al marcilor Komatsu, Grove, Potain, Dieci, Hidromek, McCloskey si Mantsinen si unul dintre liderii industriei locale de profil. "Cert este ca mai jos de nivelul atins in 2016 nu prea stim unde ar putea ajunge piata de utilaje pentru constructii. Estimam, pentru 2017, o crestere de 20% fata de 2016", a declarat Razvan Marcu.
Potrivit managerului, scaderea de aproape 50% de pe piata utilajelor terasiere are drept consecinta o reducere a cifrei de afaceri a Marcom, insa intr-o proportie mult mai mica. "In 2017 ne dorim sa revenim la cifrele obtinute in 2014-2015, daca piata ne va permite", a mai spus Razvan Marcu. Marcom RMC '94 a incheiat anul 2015 cu afaceri totale de peste 25 milioane de euro, in scadere cu 3,4% fata de nivelul din 2014.
Obiectivele stabilite la nivelul companiei Marcom pentru anul 2017 si in perspectiva vizeaza "intensificarea actiunilor de promovare a tehnologiilor moderne Komatsu, in special a tehnologiei Hibrid si a celei de monitorizare a activitatii utilajelor, ambele aducand beneficii clare la nivel de cost. Komatsu este un pionier in acest domeniu, fiind singurul furnizor de astfel de solutii high-tech ce aduc economii extrem de importante firmelor de constructii care le detin", conform specialistului.
Estimarile au fost realizate de Razvan Marcu, in contextul tendintei de crestere a pietei de constructii civile si industriale din acest an, trend asteptat a se mentine si in urmatorii doi ani.