
Conform datelor Marcom, un volum de piata pe segmentul de utilaje terasiere de 2.000-2.200 de unitati reprezinta un nivel optim al acestui sector de activitate. Avand in vedere vanzarile inregistrate anul trecut in Romania, piata se afla, astfel, la o treime din potential, dupa ce aceasta a scazut cu 43% fata de nivelul din 2015. In plus, echipamentele folosite sunt extrem de imbatranite, majoritatea fiind achizitionate in perioada 2006-2008. "Varful a fost inregistrat in perioada de boom economic, cand cererea ajungea la 3.000 - 3.300 de unitati, un nivel pe care nu o sa-l mai atingem prea curand. Lipsa proiectelor de investitii este principala cauza a declinului pietei, desi Romania are nevoie urgenta de infrastructura. Piata constructiilor rezidentiale, aflata pe trend ascendent, nu poate corecta semnificativ aceasta scadere", a mai spus Constantin Marcu.
Dupa caderea pietei din 2009, aceasta a cunoscut o evolutie semnificativa in 2011, pentru ca declinul sa se instaleze din nou in intervalul 2012-2013. Potrivit reprezentantilor Marcom, absorbtia fondurilor europene din anii 2014 si 2015 a readus piata romaneasca pe crestere, dar anul trecut s-a contractat, din nou, aproape la jumatate. Astfel, in intervalul 2009-2016 s-a vandut cat in perioada 2006-2008.
Incepand din 2003, pe piata romaneasca s-au vandut peste 15.800 de utilaje noi, cele mai populare echipamente fiind buldo-excavatoarele (53% din total).