Grupul britanic JCB, lider al pietei globale de utilaje pentru constructii, a raportat o scadere de 7% a cifrei de afaceri din 2015, pana la 2,34 miliarde lire sterline (GBP), anul trecut compania comercializand, in total, 59.844 de unitati (-6,5%). Rezultatul s-a situat peste media din domeniu, in contextul in care pe piata globala a utilajelor pentru constructii scaderea din 2015 s-a situat la 14%. "Performantele comerciale ale grupului au rezistat in fata unei noi deteriorari a conditiilor de pe piata de utilaje din intreaga lume, dar in special din Brazilia, Federatia Rusa si China. Conditiile din sector se vor mentine instabile si in 2016", a declarat Graeme Macdonald, CEO al grupului JCB. "In pofida contextului dificil al pietei, ramanem optimisti in ceea ce priveste viitorul. Produsele lansate recent pe piata se dovedesc de succes, in special noul utilaj revolutionar JCB Hydradig, proiectat si creat in special pentru utilizarea in medii urbane aglomerate", a precizat Lord Bamford, presedintele grupului.
Totusi, grupul britanic a incheiat anul 2015 cu un profit net de 214 milioane GBP, in pofida conditiilor economice dificile din pietele emergente, precum si a unei dinamici mai reduse de crestere in America de Nord si Europa. In primele sase luni din 2016, contextul economic s-a mentinut dificil pe aproape toate pietele, cu exceptia Indiei, unde piata de utilaje a revenit pe un trend de crestere dupa patru ani consecutivi de scadere.
In tara noastra, distribuitorul exclusiv al utilajelor JCB este compania Terra Romania, care a raportat pentru 2015 o crestere de 3% a vanzarilor fata de nivelul din 2014, pana la 34 milioane de euro. Pentru 2016, conducerea Terra Romania se asteapta la incasari totale de circa 20 milioane de euro, ceea ce ar insemna o scadere de 40% fata de nivelul din 2014, in linie cu piata locala a utilajelor pentru constructii.