Protejarea spatiilor de birouri, de productie si logistice si celor care lucreaza in aceste spatii este importanta. In aceasta perioada de risc crescut, iata cateva recomandari pe care este bine sa le aveti in vedere pentru a preveni raspandirea virusurilor si bacteriilor in spatiile aflate inca in exploatare:
1. Incurajati angajatii sa se spele pe maini in mod regulat si sa poarte manusi daca de obicei ating obiecte folosite de alti angajati
2. Instalati solutii de dezinfectare a mainilor in zonele in care sapunul si apa nu pot fi disponibile, pentru a ajuta angajatii sa-si mentina mainile curate si sa reduca raspandirea germenilor.
3. Puneti afise educationale in birouri care sa aminteasca despre spalarea frecventa a mainilor, metoda adecvata de spalare a mainilor si evitarea contactelor ca modalitati de a ramane protejati de virusi.
4. Inlocuiti des filtrele de aer de la instalatia de HVAC pentru a reduce numarul de particule de praf si microbi. Acest lucru ajuta la reducerea riscului de a se raspandi germeni, spori, bacterii prin ventilatie. Mentinerea calitatii sanatoase a aerului interior este un pas important pentru sanatatea fiecarui angajat.
5. Adoptati o politica de clean desk si faceti ca personalul sa pastreze cele mai multe obiecte in dulapuri cand nu le folosesc. Articole precum pixurile si bloc-notesurile pot sta in sertare, ferite de transmiterea prin stropi a virusului. Acest lucru va permite, de asemenea, personalului de la curatenie sa faca o curatare mai eficienta a suprafetelor libere de pe birouri.
6. Asigurati servetele dezinfectante si baghete de igienizare UV in jurul biroului. Baghetele de igienizare UV si elementele de igienizare pentru incapere pot ucide pana la 99,9 la suta din germeni, virusi, bacterii si alergeni de pe suprafetele dure si tesaturi.
7. Reamintiti-le angajatilor ca telefonul mobil, cheile si biroul lor au de 10 ori mai multi germeni decat un scaun de toaleta!
Asadar, care este rolul managementului facilitatilor in gestionarea riscurilor ce tin de raspandirea virusului? Fiind responsabili de intretinerea cladirilor si, cel mai important, de starea de bine a oamenilor este rolul managerilor de facilitati sa ia masuri pentru siguranta sanitara la locul de munca.
1. Reducerea concentrarii personalului
Acest lucru se poate realiza prin alocarea turelor, prin munca la distanta si prin alte programe flexibile de lucru. Este deosebit de important ca angajatii care prezinta simptome de raceala sa ramana acasa.
2. Reducerea apropierii fizice a personalului
Administratorii cladirilor de birouri trebuie sa ia masuri pentru a reduce densitatea personalului in acelasi spatiu. De exemplu, angajatii nu trebuie sa depaseasca 50% din capacitatea maxima a ascensoarelor si nici nu ar trebui sa lucreze in spatii mai mici de 2,5 metri patrati fiecare.
Evitati sa interactionati direct cu , clientii, furnizorii sau alte persoane pentru a reduce riscul de contaminare ,si adoptati utilizarea tehnologiei comunicarii „la distanta”, care permit lucrul in echipa sau partajarea informatiilor.
3. Curatarea si dezinfectarea spatiilor de birouri
Procedurile de curatenie trebuie sa fie intensificate in timpul pandemiei, pentru a reduce probabilitatea de supravietuire a virusului pe suprafete si obiecte. Echipa de curatenie trebuie sa cunoasca procedurile si produsele specifice care trebuie utilizate pentru fiecare tip de spatiu si de suprafete.
4. Curatarea si intretinerea instalatiilor de HVAC
Circulatia aerului prin sisteme de aer conditionat sau ventilatie centralizate trebuie sa fie dezactivata, si componentele cheie care pot reprezenta un pericol de infectie trebuie curatate, inlocuite sau dezinfectate saptamanal.
Mentinerea umiditatii relative intre 40% si 60% reduce timpul de supravietuire a virusurilor. Capacitatea de a mentine un nivel de umiditate relativa de minim 40% depinde de capacitatea instalatiei de umidificare si de capacitatea constructiei de a impiedica aparitia condensului la nivelurile de umiditate relativa mai ridicate.
Un material de Lucian Anghel, Fondator si CEO, Timepal Romania si Facilities Management Services
Un material de Lucian Anghel, Fondator si CEO, Timepal Romania si Facilities Management Services