Catalin Drula, vicepresedinte USR si fost ministru al Transporturilor, arata, in cadrul unui bilant facut la Transporturi in ultimele doua luni si jumatate de guvern PNL, cum proiectele bat pasul pe loc.
„Acuma, sa fim bine intelesi: Ministerul Transporturilor nu e unul usor, dar ce s-a intamplat in aceasta scurta perioada este o anulare totala a curentului reformist si profesionist pe care il incepusem”, subliniaza Catalin Drula.
Cine plateste?
Noi, toti, prin intarzieri la proiectele vitale de infrastructura. USR lucra la inceputul unui deceniu de constructie de infrastructura.
PNL a zis ca mai bine nu...
Cateva exemple, in acest sens, prezentate de Catalin Drula:
Autostrada A3 Ploiesti - Comarnic - Brasov: am contractat in acest an proiectarea la cheie a autostrazii de pe Valea Prahovei, insistand pe un traseu civilizat cu tuneluri si cu viaducte care sa nu taie in doua statiunile intersectate. Din primele analize ale proiectantului se contura un astfel de traseu ca fiind cel castigator, in septembrie urmand sa fie transmis spre compania de drumuri pentru aprobare. Tot in aceasta perioada, conform contractului, ar fi trebuit sa vedem investigatii geotehnice in teren pe acest traseu aprobat. Insa lucrurile s-au blocat complet. PNL a abandonat acest proiect;
Autostrada A7 Ploiesti-Buzau - Focsani - Bacau - Pascani: dupa ce am convins Comisia Europeana sa finanteze acest proiect prioritar, m-am implicat in accelerarea studiilor de teren si documentelor de proiectare. Pe primul sector Ploiesti-Buzau a fost lansata licitatia pentru lucrari pe 1 iunie, ramanand pentru aceasta toamna obtinerea acordului de mediu, aprobarea proiectelor in Guvern si lansarea licitatiilor pentru celelalte sectoare pana la Pascani. Nu s-a intamplat nimic din acest calendar accelerat in ultimele luni, iar obiectivul lansarii licitatiilor pana la finalul anului pare compromis;
Autostrada A8 Tg.Mures - Tg.Neamt: si aici am reusit sa asigur finantarea europeana prin PNRR pentru sectoarele din capete. Discutasem cu compania de drumuri un grafic accelerat pentru obtinerea in avans a avizelor, autorizatiilor si acordului de mediu pentru aceste sectoare si lansarea licitatiei de lucrari in prima parte a lui 2022. Din pacate, nici pe acest proiect esential pentru Moldova nu e niciun progres in aceasta toamna.
Restul proiectelor care bat pasul pe loc din cauza PNL, aici.