Marius Pantis (39 de ani) Functia/firma: director general al Optimedia; Studii: Universitatea Tehnica, din Timisoara; Experienta profesionala: 14 ani in domeniul tamplariei termoizolante. | |
Infiintata in anul 1994, societatea Optimedia s-a specializat, din 1995, in comercializarea si fabricatia de ansambluri de ferestre/usi termoizolante, devenind unul dintre principalii producatori nationali de tamplarie. Ansamblurile sunt executate cu utilaje automate Urban-Rapid si Rotox - Germania, a caror capacitate insumeaza 150.000 mp/an, in 2007 fiind livrate ferestre/usi termoizolante din PVC cu o suprafata ce depaseste 90.000 mp. Sistemele din PVC utilizate sunt furnizate de Profine - Germania (serii Trocal) si Aluplast, profilele din aluminiu fiind Schüco sau Alumil. Elementele de feronerie (Siegenia si Winkhaus) asigura variante multiple de actionare, avand inclusiv proprietati de siguranta (inchidere tip multipunct), iar geamul termoizolant se realizeaza la un randament de peste 100.000 mp/an, in cadrul sectiei proprii, cu sticla Guardian sau Saint-Gobain. |
- Cum se structureaza reteaua de distributie?
- In prezent, Optimedia detine puncte de lucru in 9 orase din tara (Baia Mare, Sibiu, Iasi, Alba Iulia, Vaslui, Arad, Suceava, Targu Mures si Cluj-Napoca). Totodata, in vederea dinamizarii livrarilor de ferestre, am incheiat contracte de colaborare, in sistem producator-dealer, cu 20 de firme ce activeaza la nivel national. Datorita faptului ca distribuitorii au un contact nemijlocit cu beneficiarii, am luat decizia de a ne selecta partenerii conform unor criterii stricte, astfel incat standardele de calitate impuse de Optimedia sa nu fie compromise. Pentru perioada urmatoare, ne propunem, in continuare, dezvoltarea retelei de vanzari.
- Prezentati nivelul de echipare a halelor industriale Optimedia.
- Inca de la inceputul activitatii, am dorit sa ne distingem fata de firmele competitoare prin precizie si calitate. Astfel, Optimedia dispune de un centru industrial/logistic cu o suprafata de peste 5.500 mp, unitatea de productie fiind dotata cu utilaje performante. Recent, am achizitionat cea de-a patra linie tehnologica pentru fabricarea tamplariei din PVC, atat aceasta, cat si celelalte fiind alcatuite din masini de sudat la patru capete Urban, freze CNC pentru debavurat Rotox, mese de montaj al feroneriei, echipamente de frezat orificii pentru drenaj, utilaje pentru debitare etc. Intrucat ne-am implicat si in executia de vitraje, dispunem de masini de prelucrare Bottero, Emar si Lisec, precum si de cuptoare pentru curbarea sticlei. In prezent, avem posibilitatea derularii consecutive a mai multor comenzi importante, fara ca termenul de livrare sa fie afectat, iar cresterea cantitativa a productiei nu se face in detrimentul calitatii. Perioada medie de indeplinire a contractelor este cuprinsa intre 5 zile si 10 zile de la confirmarea lucrarii. Analizand structura vanzarilor efectuate de Optimedia in anul 2007, rezulta faptul ca tamplaria din PVC a detinut ponderea (cu 90.000 mp), urmand modelele din aluminiu (4.000 mp) si modulele de fatade cortina (1.000 mp).
- Care este stadiul aplicarii marcajului CE?
- Pentru activitatile de productie, montaj si comercializare a tamplariei din PVC si aluminiu, firma noastra a implementat deja, prin intermediul SRAC, sistemele de management al calitatii (conform ISO 9001:2000) si al mediului (ISO 14001:2004). Consider ca acest aspect faciliteaza procedura de documentare si mentinere a procesului FPC. Deocamdata, ne aflam intr-o etapa avansata in ceea ce priveste dreptul de aplicare a marcajului CE, astfel incat, pana la data limita prevazuta in standard (1 februarie 2009), sa dispunem de certificatele de conformitate necesare derularii optime a activitatii. De altfel, inca din anul 2004, ne-am conformat legislatiei nationale aflate atunci in vigoare, obtinand, cu sprijinul INCERC Cluj-Napoca, agremente tehnice pentru produsele finite.
- Ce presupune programul de investitii din etapa urmatoare?
- In ultima perioada, Optimedia a consemnat o crestere sustenabila a vanzarilor, iar programele de investitii se implementeaza constant, in functie de obiectivele stabilite in planul de afaceri. Anul trecut, valoarea totala a livrarilor a insumat peste 25 de milioane de lei, iar in primul semestru a.c. am consemnat venituri de 11 milioane de lei (in crestere cu 20% fata de aceeasi perioada din 2007). Astfel, pentru 2008, avem in vedere o cifra de afaceri de 35 milioane de lei, in timp ce, la nivelul lui 2009, este posibila o majorare a acesteia la 45 milioane de lei. Situatia pozitiva ne plaseaza in topul producatorilor nationali de tamplarie termoizolanta, iar perspectivele de consolidare a cotei de piata sunt favorabile, pe fondul continuarii trendului ascendent al bransei, in ansamblu (30% pe an). In viitorul apropiat, ne-am propus sa inauguram o alta unitate de productie, cu o suprafata de aproximativ 5.000 mp, destinata fabricarii geamului termoizolant. In cadrul acesteia vor fi instalate linii tehnologice de tip CNC care permit triplarea capacitatii actuale de procesare a vitrajelor, fondurile estimate pentru definitivarea intregului proiect fiind de circa 10 milioane de lei.