Dorin Cus (35 de ani) Functia/Firma: Director Executiv al Pesto Construct; Studii: ASE, specializarea Finante-Banci (1991-1996); Facultatea Romano-Americana, studii juridice (1998-2003); Experienta profesionala: 14 ani in domeniul furnizarii de materiale pentru constructii; Hobby-uri: muzica, sport, literatura, calatorii. | |
Infiintata in 1995, compania Presto Construct, din Bucuresti, isi desfasoara activitatea in domeniul comercializarii materialelor de constructii pe piata locala. In primul semestru al anului in curs firma a inregistrat o majorare a cifrei de afaceri cu 50% fata de perioada similara din 2007, aceasta atingand valoarea de 5 milioane de euro. Pentru finele anului curent este prevazuta obtinerea de venituri de peste 10 milioane de euro. |
- Ce obiective de investitii au fost stabilite pentru anul curent?
- In 2008 ne concentam activitatea asupra consolidarii pozitiei pe piata din Capitala si pe extinderea afacerilor. In ultimii ani am alocat fonduri de un milion de euro in vederea sustinerii dezvoltarii logistice si a perfectionarii serviciilor oferite. Astfel, anul acesta am investit aproximativ 0,5 milioane de euro in achizitia unui echipament performant destinat fasonarii betonului armat si a patru camionete de transport. In perioada urmatoare, strategia pentru dezvoltare impune deschiderea unor puncte de lucru in zone cu un potential important de absorbtie pentru proiectele dezvoltatorilor si, implicit, pentru furnizorii de materiale de constructii. Astfel, avem in vedere sa construim noi depozite, dintre care doua pe terenuri situate in zonele de nord si sud ale municipiului Bucuresti, avand fiecare o suprafata minima de 5.000 mp. Ulterior, intentionam sa ne extindem si in imprejurimile Capitalei.
- Care este strategia pentru dezvoltarea activitatii?
- Ne vom dezvolta afacerile, in continuare, pe segmentul de furnizare a materialelor pentru constructii, dar ne propunem si patrunderea pe piata imobiliara. In prezent, suntem in curs de obtinere a autorizatiei de constructie pentru un bloc de locuinte (P+4E), care va fi amplasat pe Bulevardul Bucurestii Noi (din sectorul 1). Valoarea unui metru patrat (din cei 3.000 mp ai suprafetei totale) este de 1.000 de euro. La parterul cladirii vor fi amenajate spatii comerciale, iar pe fiecare din cele 4 etaje vor fi dispuse cate 6 apartamente, cu una pana la trei camere (cu arii cuprinse intre 36 mp si 105 mp). Solutia constructiva prevede structura pe cadre (stalpi si grinzi) din beton armat si zidarie din caramida. Finisajele includ gresie, faianta, vopsele lavabile, parchet, termosistem etc. Tamplaria va fi din PVC, cu geam termoizolant. Obiectivul va beneficia de 16 locuri de parcare subterane, numar ce va putea fi insa extins ulterior pana la 35. Planurile tehnice au fost elaborate de compania Betonic Class, din Capitala. Lucrarile urmeaza sa fie incepute in toamna anului in curs, dupa desemnarea antreprenorului.
- Detaliati oferta proprie de produse si servicii.
- O pondere de 60% din totalul vanzarilor o reprezinta materiale precum: otelul beton fasonat, cimentul si produsele marca Henkel. Comercializam otel beton pe care il fasonam (in cantitati lunare de circa 1.000 de tone/luna) in hala noastra din sectorul 4, desfasurata pe o suprafata de 1.200 mp. In pofida dublarii pretului la otel beton, de la inceputul anului pana in prezent cererea este in crestere; de aceea, prevedem o majorare a solicitarilor pentru acest material cu 30%, comparativ cu 2007. Efectuam livrari de ciment, mortare si tencuieli in cantitati de pana la 2.000 de tone/luna. Cimentul este cel mai solicitat produs de catre clientii nostri, numai in 2007 realizand vanzari de 20.000 de tone, iar pentru 2008 prevedem o crestere de circa 30%-40% fata de anul trecut. Comercializam produse marca Henkel (adezivi, izolanti, gleturi, chituri, termosistem Ceresit), sisteme complete de gips-carton (marca Knauf), termoizolatii si hidroizolatii, membrane din import (Italia). O alta categorie de produse sunt cele metalurgice (plase sudate, tevi rectangulare, pentru instalatii, sarma neagra si zincata, cuie etc.). Totodata, oferta noastra include produse pentru zidarie (Porotherm - Wienerberger, BCA – Verblok, caramida eficienta si blocuri ceramice), vopsele Düfa, Atlas, Savana, materiale pentru acoperisuri (tigla metalica, ceramica si din beton), produse din lemn, consumabile (electrozi, burghie, discuri pentru debitat etc.), materiale pentru instalatii sanitare si electrice.
- Caracterizati starea concurentiala.
- Ne desfasuram activitatea cu preponderenta in Capitala, pe o piata in care cererea depaseste oferta, deschizand perspective interesante si pentru companiile medii si mici. Principalii competitori sunt firmele internationale, prezente cu magazine de tip «Do-it-yourself» (DIY), precum si furnizorii locali ce demonstreaza competente deosebite in acest domeniu. Pe acest fond, se constata o reorientare a utilizatorilor finali (persoane fizice si compani mici de constructii) catre oferta magazinelor de tip DIY, in detrimentul depozitelor si a unitatilor comerciale de capacitate redusa, de proximitate. Competitia pentru castigarea acestor clienti se axeaza pe asigurarea de servicii cum sunt: livrarea directa de materiale pe santier, consultata tehnica, specializarea pe grupe de produse, propunerea unor solutii noi, de eficientizare a activitatii, acordarea de credit comercial s.a. Adaptarea la noile conditii concurentiale poate asigura societatii noastre un loc si o identitate bine stabilita in randul furnizorilor de materiale de constructii din Bucuresti.