Pentru anul in curs, reprezentantii companiei Plastsistem vizeaza atingerea unei cote de piata de minimum 15% la panouri cu spuma poliuretanica (PUR) si la cele cu spuma poliuretanica ignifuga (PIR), “Ne-am propus sa crestem volumul fizic de productie la panouri cu minimum 25%, fata nivelul inregistrat in 2009 si cu 75% la structuri si confectii metalice. Aceste obiective, cuantificate fizic, ar putea duce la o crestere cu 20%-25% a cifrei de afaceri in acest an si a exportului la 15% din total productie, fata de 13% in 2009”, a declarat Andrei Rusu, director general al firmei. Anul trecut, societatea a realizat o cifra de afaceri in scadere cu 21% fata de 2008. Diminuarea a fost de 50% la structuri metalice, din cauza reducerii drastice a numarului de proiecte noi. Totodata, preturile nete de vanzare la panouri au inregistrat o scadere de peste 18% in euro si peste 6% in lei fata de 2008. Segmentul constructiilor nerezidentiale - hale pe structura metalica si cu anvelopa din panouri sandwich cu PUR - a scazut in 2009 fata de 2008 cu aproape 40%, multe lucrari fiind intrerupte, altele amanate, iar proiecte noi nu au fost fundamentate.
Investitie pentru cresterea productivitatii
“In ceea ce priveste evolutia pietei specifice, daca ne referim strict la piata de panouri termoizolante, in 2009 volumul total de vanzari de pe piata interna a fost de circa 5,1 milioane mp – 5,2 milioane mp, din care, din productia locala s-au livrat aproximativ 4,2 milioane mp. In aceste conditii, diminuarea segmentului specific a fost de circa 65% - 66% fata de anul 2008. Estimarile pentru 2010 sunt dificil de facut acum, la inceput de an. In mod sigur, in primul semestru cresterea volumului de lucrari va fi nesemnificativa, deci si cererea de structuri metalice sau panouri. Suntem mai optimisti pentru a doua parte a anului, cand apreciez ca sectorul privat va profita de oportunitatea de a implementa proiecte de dezvoltare pentru afaceri viitoare”, a precizat Andrei Rusu. In luna februarie a.c. societatea va finaliza o investitie in linia de productie a panourilor, ce presupune cresterea productivitǎtii fizice cu 48% si extinderea gamei de produse. Totodata, in trimestrul al doilea va fi demarata o alta investitie, finantata in proportie de 50% din fonduri UE, ce presupune realizarea unei capacitati de productie profile si structuri zincate, obiectiv care se va definitiva in 2011. “La finalizarea acestei investitii vom putea oferi un sistem complet de «hala la cheie», structura si anvelopa din panouri. Dintre problemele pe care le intampinam, pot fi amintite: lipsa de predictibilitate fiscala sau ajutor din partea statului, birocratia excesiva, credite greu accesibile si scumpe, puterea de cumparare a populatiei in scadere, dificultati care vor determina incetinirea investitiilor noi. In general, cele mai complexe probleme ale mediului de afaceri deriva din incoerenta politica si legislativa, lipsa de abordare strategica a economiei romanesti de catre factorul politic si Guvern”, a concluzionat reprezentantul firmei. Informatii suplimentare, la www.plastsistem.ro
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.