RO EN
Coșul este gol

MAGNETTI: Prefabricatele reprezinta o solutie pentru constructiile industriale

Sorin BUCUR (30 de ani)
Functia/Firma:
Director de vanzari in cadrul companiei Magnetti Building Romania
Studii: Facultatea de Economie a comertului si serviciilor, Universitatea Petrol si Gaze din Ploiesti; 
Experienta: 11 ani in vanzari si 4 ani in domeniul constructiilor;
Hobby-uri: calatoriile si muzica.

Grupul Magnetti este lider pe piata constructiilor industriale prefabricate din Italia, fiind specializat in executia de pavele, zidarie tehnica si arhitecturala. Concernul detine 11 pucte de lucru in care isi desfasoara activitatea peste 500 de angajati. In 2008, cifra de afaceri a companiei a depasit 155 de milioane de euro. In urma unai analize aprofundate a pietei constructiilor din Romania, managementul companiei a luat decizia de a construi un sit industrial in aceasta zona, actiune ce a necesitat un efort financiar de 10 milioane de euro. Unitatea este plasata pe un teren cu o suprafata de 60.000 mp, in numai 3 ani de functionare capacitatea de productie fiind dublata.

- Cum intampina compania Magnetti provocarile actualei crize economice?
- Incercam permanent sa ne adaptam conditiilor de pe piata si sa optimizam la maximum rezultatele obtinute. Se poate afirma ca primele semne de redresare au aparut in a doua jumatate a acestui an, cand s-au consemnat cresteri moderate ale comenzilor efective. In orice caz, situatia nu se poate compara cu ceea ce se intampla pana in 2008, cand, datorita presiunii din partea cererii si a gradului ridicat de disponibilitate financiara, cu greu puteam face fata solicitarilor venite din partea clientilor. In prezent, putem spune ca am ocupat complet capacitatea de fabricatie pentru ultima perioada din 2009, precum si primele doua luni ale anului urmator.

- Care au fost principalele masuri aplicate pentru depasirea dificultatilor curente?
- Cel mai important pas facut in ultima perioada a fost infiintarea - in cadrul companiei - a unui departament specializat in cercetarea pietei, al carui scop principal este reprezentat de identificarea rapida si ordonata a tuturor potentialilor parteneri si colaboratori. Am resimtit din plin nevoia de informare, mai ales din cauza faptului ca activam pe o piata speciala, in care parteneriatele trebuie stabilite in fazele incipiente ale lucrarilor. O alta masura luata, oarecum in concordanta cu tendinta generala, a fost aceea de reducere a preturilor de livrare, concomitent cu sporirea sensibila a calitatii produselor promovate. Astfel, fara a majora pretul final, am luat decizia finisarii superioare a reperelor, actiune care consta in curatarea bavurilor, aplicarea unui glet de finisaj si acoperirea cu doua straturi vopsea alba, pe baza de cuart. De fapt, in acest fel dorim sa ne diferentiem oarecum oferta de cele ale firmelor concurente.

- Ce structura are segmentul de piata specific?
- In prezent, in Romania isi mai desfasoara activitatea cateva dintre companiile locale de traditie, dar acestea au un nivel scazut de productivitate si o gama restransa de produse. In schimb, s-au ridicat cateva societati cu capital strain, care sustin, de fapt, piata prefabricatelor, dintre care pot fi mentionate patru companii italiene, doua societati din Germania si cate una din state precum Belgia sau Ungaria, acestea detinand cele mai mari cote pe piata de prefabricate industriale. Din sectorul respectiv, conform calculelor realizate de specialistii nostri, Magnetti Building are o pondere de aproximativ 20%, fapt care ne plaseaza intr-o pozitie favorabila pe acest segment de activitate. Criza actuala nu ne-a impiedicat sa continuam procesul de dezvoltare si adaptare la cerintele specifice zonei, in acest moment avand o capacitate de fabricatie de circa 200 de metri cubi pe zi. In acelasi timp, in vederea cresterii competitivitatii si consolidarii pozitiei pe care o avem in aces moment, vom continua procesul de inovatie, oferind partenerilor din Romania atat produse standardizate, cat si personalizate. Detinem un centru de proiectare, in cadrul caruia isi desfasoara activitatea cinci ingineri specializati si care au cunostintele necesare pentru a realiza designul oricarui tip de element sau constructie solicitata de client.

- Cum caracterizati situatia financiara a companiei, in acest moment?
- Asa cum arata raportarile fiscale, in 2008 cifra de afaceri a Magnetti Building Romania era de peste 10 milioane de euro. Dezechilibrele care au urmat au determinat, cum era firesc, o depreciere a rezultatelor, astfel incat pentru anul curent estimam o diminuare a vanzarilor cu aproximativ 50%. Speram ca previziunile de redresare a sectorului autohton al constructiilor, care indica o revenire pe trendul ascendent din vara anului urmator, sa se indeplineasca si sa ne permita o revigorare pe masura. De altfel, investitia facuta in cercetare si dezvoltare, a generat obiectivul nostru de marketing, constituit de realizarea in anul urmator a unei cifre de afaceri comparative cu cea aferenta lui 2008, pe care chiar intentionam sa o depasim. Daca in 2008 ne-am remarcat cu proiectul Dephi System din Iasi (circa 34.000 mp suprafata construita), in 2009 am derulat un proiect important in Slatina, care a constat in extinderea halei de productie a fabricantului italian de produse pe baza de cauciuc Pirelli SpA, care a contribuit intr-o mare masura la echilibrarea situatiei financiare. Asadar, a devenit clar pentru noi ca atingerea tintei precizate anterior depinde de amploarea lucrarilor pe care le vom contracta. In acest sens, suntem deja in negocieri avansate pentru realizarea a cinci parcuri industriale, dintre care este aproape sigur ca doua ne vor reveni. Nu vom neglija nici proiectele de dimensiuni mai mici, in prezent avand semnate patru astfel de precontracte pentru 2010.

- Ce perspective are productia de elemente industriale prefabricate in peisajul constructiilor din Romania?
- Pana in urma cu putin timp, exita o tendinta de a executa halele si cladirile comerciale din structuri metalice, "moda" importata din Europa Occidentala si SUA in anii '90. Explicatia este simpla si tine de facilitatea si rapiditatea executiei si de cresterea gradului de flexibilitate in ceea ce priveste designul arhitectural. Se pare ca multi specialisti din bransa au neglijat avantajele certe ale structurilor din beton, si anume lipsa mentenantei, rezistenta sporita la foc si pretul cu aproximativ 10%-20% mai mic. De asemenea, timpul de executie a devenit - datorita noilor tehnologii - comparabil cu cel din cazul celeilalte variante constructive. Evident, este de datoria arhitectilor si proiectantilor sa decida in legatura cu sistemul care va fi utilizat. Astfel, trebuie facuta o analiza antenta a fiecarui proiect, pentru halele sau centele comerciale cu inaltimi medii (cel mult 2 - 3 niveluri sau circa 15 metri) fiind de dorit optarea pentru solutia componentelor prefabricate.

- Ce noutati aduceti pe piata autohtona?
- Inovatia are un rol deosebit in domeniul nostru de activitate, cu toate ca - la prima vedere - pare ca este dificil de a introduce tehnologii noi. De exemplu, compania noastra are capacitatea de a realiza elemente cu un grad ridicat de elasticitate si rezistenta, in acelasi timp. Este vorba despre tehnica de precompresiune, ce consta in introducerea in cadrul matritei a unor cabluri de otel. Acestea sunt tensionate ulterior, prin intermediul unor prese hidraulice. Rezultatul este reprezentat de obtinerea unor repere care pot asigura deschideri cuprinse intre 14 metri si 26 de metri, la unele proiecte realizand chiar si grinzi cu lungimi de 28 de metri. Un alt element inovator brevetat de inginerii din Italia este constituit de sistemul de scurgere a apelor pluviale direct printr-un jgheab si un tub prevatute direct in structura de beton. In perioada urmatoare intentionam sa intensificam eforturile pentru aplicarea in Romania a celor mai moderne solutii constructive create de designerii italieni.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter