Compania Lipoplast, din Timisoara, a inregistrat in 2009 vanzari de peste 20 de milioane de lei, in scadere fata de 2008, in pofida cresterii cantitatii livrate. "Obiectivele propuse de managementul companiei noastre pentru anul trecut au fost indeplinite cu succes. Acestea au fost reprezentate de marirea productivitatii muncii si folosirea capacitatilor de productie la un nivel optim. Astfel, am reusit sa mentinem locurile de munca (nefiind necesare disponibilizari) si sa sporim numarul de distribuitori interni. Anul acesta va fi destul de dificil, pe termen scurt previzionandu-se restructurarea unui numar important de mici producatori.
Introducerea obligatorie a aplicarii marcajului CE de la 1 februarie 2010 constituie inca un motiv pentru care acestia se vor reorienta dinspre activitatea de productie spre cea de distributie. Desi in 2009 am reusit sa majoram livrarile de tamplarie termoizolanta cu 17%, din cauza scaderii preturilor cifra de afaceri s-a diminuat cu 10% fata de 2008, la sfarsitul anului acest indicator situandu-se la circa 22 de milioane de lei. Una dintre dificultatile principale pe care le-am intampinat a fost reprezentata de modul defectuos de respectare a termenelor de plata si a contractelor asumate. Scaderea pietei nu a facut decat sa adanceasca aceasta discrepanta: daca inainte se invocau tot felul de motive la intarzierea platilor, criza a devenit principala scuza pentru nerespectarea angajamentelor. In ceea ce priveste investitiile, pentru a ne mentine nivelul de calitate a serviciilor cu care am obisnuit colaboratorii, suntem nevoiti sa alocam sume importante pentru dezvoltarea parcului auto, flota existenta in momentul de fata devenind insuficienta. Tot in acest an, prin accesarea fondurilor europene, avem in plan modernizarea liniei de productie a tamplariei din PVC. Avantajele competitive pe care le-am dezvoltat inca de la infiintare - ghidandu-ne si in continuare activitatea - sunt: buna organizare, accentul pe produse de calitate si respectarea termenelor de livrare in perioadele in care nivelul cererii atinge cota maxima", a declarat Calin Crisciu, director general al societatii. Informatii suplimentare, la
www.lipoplast.ro