| |
Buderus se adreseaza consumatorilor cu o gama diversificata de produse pentru prepararea apei calde menajere si pentru asigurarea incalzirii diferitelor spatii, concentrandu-se asupra segmentului cazanelor de pardoseala. Desi ofera solutii si pentru sectorul casnic, domeniul principal de activitate al firmei il reprezinta aplicatiile industriale. |
- Cum au evoluat vanzarile companiei in 2007?
- Departamentul de Termotehnica din cadrul Grupului Bosch si-a atins obiectivele de vanzari propuse la inceputul anului 2007 atat pentru brandul Junkers, cat si pentru Buderus. Putem afirma ca s-a inregistrat o crestere sustinuta pe segmentul de aparate cu eficienta energetica ridicata, in special centralele care folosesc tehnica condensarii, care au cunoscut majorari de 30% fata de anul 2006 si a energiilor regenerative. Totodata, domeniul tehnicii solare a cunoscut pe piata romaneasca un adevarat «boom», inregistrand majorare de trei cifre pentru ambele marci. Datorita unui proiect de amploare dezvoltat impreuna cu Regia de Termoficare Oltenita, in cadrul caruia vor fi montate 250 panouri cu tuburi vidate, in 2007 Junkers a cunoscut un salt de 235% fata de 2006. Totodata, anul anterior a adus o consolidare a pozitiei noastre pe piata cazanelor ce functioneaza pe baza de lemne. Pentru 2008 estimam o crestere a vanzarilor de aproximativ 20% prin comercializarea centralelor in condensare si a celor pe baza de energii regenerative. Conform celor mai recente studii specializate, valoarea importurilor pe piata romaneasca de termotehnica a fost, in 2007, de aproximativ 150 milioane de euro.
- Mentionati cifra de afaceri inregistrata anul trecut.
- Sectorul bunurilor de consum si al tehnicii cladirilor din cadrul Grupului Bosch a inregistrat, in 2007, o crestere de aproape sapte procente, ajungand la o cifra de afaceri de 11,7 miliarde euro, la nivel mondial. Majorarea afacerii a fost determinata, in principal, de cresterea livrarilor de centrale cu un consum redus de combustibil, principalul segment de produse care a adus majorari diviziei anul trecut. Prin lansarea noilor generatii de echipamente de incalzire, de inalta eficienta energetica si nepoluante, dorim sa contribuim la materializarea angajamentului Uniunii Europene de a micsora emisiile de gaze nocive cu pana la 8% pana in 2012, conform Tratatului de la Kyoto. Pe piata locala se inregistreaza un interes crescut pentru aparatele in condensare, cazanele ce functioneaza pe baza de lemne, tehnica solara si, din ce in ce mai des, pentru pompele de caldura.
- Care sunt investitiile preconizate pentru perioada urmatoare?
- In viitorul apropiat nu vom investi in puncte de productie locale, ci in pregatirea partenerilor, atat in cadrul laboratorului specializat amplasat in sediul Buderus, cat si in cel recent inaugurat din cadrul Universitatii Politehnice Bucuresti unde atat studentii si profesorii, cat si partenerii au acces la cea mai avansata tehnica din domeniu si beneficiaza de cursuri specializate.
- Apreciati evolutia segmentului specific in acest an.
- Piata de centrale termice este intr-o continua miscare, urmand ca in anul 2008 sa evolueze diferit, in functie de tipurile de tehnologie utilizata. Estimam ca segmentul centralelor termice conventionale va avea anul acesta parte de o stagnare – in cel mai bun caz, posibil chiar regres, in timp ce segmentul centralelor in condensare va inregistra o majorare de cel putin doua cifre. Insa, cea mai alerta evolutie o vor inregistra centralele pe baza de energii regenerative. Tendintele pe piata centralelor sunt in stransa relatie cu cele ale unor proiecte imobiliare mari, care necesita folosirea cazanelor de sol.