Liviu Manole (22 de ani) | |
Climteh, din Bucuresti, societate infiintata in anul 1992, are ca principal domeniu de activitate comercializarea unei game diverse de echipamente si accesorii pentru climatizare (aer conditionat / ventilatie, incalzire, surse de alimentare si obiecte pentru pardoseala flotanta). Cu un numar de peste 90 de angajatii, compania este structurata in cinci departamente: proiectare (10 ingineri), montaj (8 echipe), productie (2 ateliere), service (8 echipe) si comercial. Societatea distribuie produse reprezentand marcile: Samsung (unic importator pentru gama comerciala de aer conditionat), York (chillere si ventiloconvectoare), Trane Liebert Hiross (echipamente profesionale de aer conditionat pentru spatiile tehnice) si P3 (materiale si scule pentru tubulatura). |
- Prezentati avantajele si dezavantajele integrarii in UE.
- Consideram ca aderarea Romaniei in Uniunea Europeana a contribuit la patrunderea pe piata a unor marci internationale, dar si la intensificarea concurentei. Datorita aderarii au fost introduse noi cerinte, astfel ca piata a intrat intr-un proces de filtrare, urmand sa ramana activi numai cei ce vor putea respecta cerinte specifice. De asemenea, apreciem ca piata se va stabiliza in urmatorii trei ani si ne asteptam sa fie scose de la vanzare echipamentele care nu respecta standardele comunitare, din cauza calitatii indoielnice si a faptului ca acestea reprezinta un adevarat pericol pentru mediu, dar si pentru oamenii care stau in preajma lor.
- Ce prevede strategia pentru dezvoltare a firmei?
- Avem in vedere realizarea de parteneriate cu alte firme din domeniu. Incercam sa ne dezvoltam o retea de colaboratori constanti in interiorul tarii pe care sa-i sprijinim si pe care sa putem conta la randul nostru. Este o munca de durata, in care este foarte importanta capacitatea si dorinta de a lucra dupa standarde ridicate. Pentru acestea, noi oferim intreg sprijinul necesar, cu specializari si suport tehnic. Avem in acest moment pusa la punct o retea de colaboratori. Totodata, in interiorul firmei, mentinem o structura constanta cu oameni a caror experienta si ale caror cunostinte in domeniu sunt esentiale, dar, in acelasi timp, suntem mereu in cautare de oameni tineri, cu studii si pregatire.
- Care sunt rezultatele financiare ale companiei?
- In primul trimestru din 2008 am inregistrat o cifra de afaceri de 3 milioane de euro (in crestere cu 200% fata de perioada similara din 2007). De asemenea, ne-am propus pentru a.c., realizarea unui nivel al vanzarilor de peste 10 milioane de euro, fata de valoarea de 7 milioane de euro din 2007.
- Caracterizati concurenta de pe piata climatizarii.
- Exista o concurenta foarte puternica in acest segment. Exceptand companiile rivale, in timpul verii apar o multime de noi competitori, sezonieri. In acelasi timp, unele societati mari mizeaza pe atragerea de clienti prin practicarea unor preturi foarte scazute, insa cu servicii de o calitate indoielnica. Intr-o economie dezvoltata sau in curs de dezvoltare, competitia este un lucru benefic atat pentru firmele care ofera servicii de calitate, cat si pentru clienti, care au posibilitatea de a alege dintr-o gama larga de produse.
- Cu ce probleme va confruntati? Propuneti solutii de rezolvare.
- Poate cea mai mare dificultate pe care o intampinam in desfasurarea activitatii este reprezentata de lipsa fortei de munca (atat muncitori calificati, cat si necalificati). In ciuda unor oferte avantajoase de munca, multi prefera inca sa-si caute de lucru in strainatate. Problema aceasta este una generala in Romania, in aproape toate domeniile. De aceea este important pentru noi sa atragem tinerii inca din perioada efectuarii studiilor, prin posibilitatea de a ajunge intr-o pozitie de conducere, remuneratie motivanta, stagii de pregatire in strainatate etc. Credem totusi ca trebuie gasite solutii pentru atragerea fortei de munca care activeaza pe piata din strainatate prin acordarea unor beneficii in scopul ridicarii nivelului de trai la cel din UE. Pentru acestea, este nevoie si de ajutor din partea statului, prin promovarea unor politici fiscale menite sa incurajeze mediul privat in acordarea anumitor beneficii angajatilor.