
Grupul
multinational Hornbach (Germania), cu
activitati pe
piata de bricolaj, a
inregistrat,
in 2009,
vanzari de 2,
85 miliarde euro,
in
crestere cu
3,7% fa
ta de perioada
corespunzatoare din 2008. "
Suntem multumiti de rezultatele consemnate la finele lui 2009, avand in vedere climatul economic nefavorabil. Incheierea pozitiva a exercitiului financiar anterior s-a datorat, in mare parte, deschiderii a doua centre comerciale in Romania (la Brasov) si Elvetia (in Galgenen), acestea contribuind semnificativ la cresterea cifrei de afaceri a holdingului in afara Germaniei cu 4,2%, pana la valoarea de 1,1 miliarde euro", a declarat Albrecht Hornbach, presedinte al grupului. Vanzarile la nivel international au diferit esential de la o regiune la alta. Astfel,
in Cehia, Slovacia
si
Romania compania s-a confruntat cu o
scadere semnificativ
a a cererii, iar
in statele din Europa
Occidentala veniturile subsidiarelor au crescut moderat.
Declinul din zona de est a
continentului a fost cauzat, conform celui mai recent raport financiar al Hornbach, de acutizarea recesiunii care a generat
cresterea ratei
somajului,
in special
in industrie
si a redus puterea de
cumparare. Grupul german a intrat pe
piata autohton
a in anul 2007,
cand a
achizitionat terenul fostului complex Prisma (din
judetul Ilfov)
si s-a extins - la nivel local - cu
cate un magazin
pe an. Compania a
inceput, recent,
lucrarile de
constructie a unui centru comercial
in valoare de 40 milioane de euro pe amplasamentul respectiv,
initiativa fiind
amanata repetat din cauza recesiunii. Oficialii din
Romania ai Hornbach estimeaz
a inaugurarea
unitatii la
inceputul anului 2011.
Informatii suplimentare, la
www.hornbach.com