Grupul multinational Hornbach (Germania), cu activitati pe piata de bricolaj, a inregistrat, in 2009, vanzari de 2,85 miliarde euro, in crestere cu 3,7% fata de perioada corespunzatoare din 2008. "Suntem multumiti de rezultatele consemnate la finele lui 2009, avand in vedere climatul economic nefavorabil. Incheierea pozitiva a exercitiului financiar anterior s-a datorat, in mare parte, deschiderii a doua centre comerciale in Romania (la Brasov) si Elvetia (in Galgenen), acestea contribuind semnificativ la cresterea cifrei de afaceri a holdingului in afara Germaniei cu 4,2%, pana la valoarea de 1,1 miliarde euro", a declarat Albrecht Hornbach, presedinte al grupului. Vanzarile la nivel international au diferit esential de la o regiune la alta. Astfel, in Cehia, Slovacia si Romania compania s-a confruntat cu o scadere semnificativa a cererii, iar in statele din Europa Occidentala veniturile subsidiarelor au crescut moderat.
Declinul din zona de est a continentului a fost cauzat, conform celui mai recent raport financiar al Hornbach, de acutizarea recesiunii care a generat cresterea ratei somajului, in special in industrie si a redus puterea de cumparare. Grupul german a intrat pe piata autohtona in anul 2007, cand a achizitionat terenul fostului complex Prisma (din judetul Ilfov) si s-a extins - la nivel local - cu cate un magazin pe an. Compania a inceput, recent, lucrarile de constructie a unui centru comercial in valoare de 40 milioane de euro pe amplasamentul respectiv, initiativa fiind amanata repetat din cauza recesiunii. Oficialii din Romania ai Hornbach estimeaza inaugurarea unitatii la inceputul anului 2011. Informatii suplimentare, la www.hornbach.com