
Vanzari in scadere, in aproape toate regiunile
La nivel european, consumul de ciment s-a diminuat drastic in 2009 in comparatie anul anterior. Cererea de materiale de constructii a continuat sa scada pe toate pietele din Vest, in timp ce in Europa de Est si de Sud-Est a cunoscut o prima etapa de recesiune pronuntata. Pentru a limita impactul contextului economic asupra activitatii grupului, oficialii Holcim au decis inchiderea permanenta sau temporara a 23 de linii de productie a cimentului in special din Europa si America de Nord, cu o capacitate totala de peste 10 milioane de tone. De asemenea, peste 100 de fabrici de agregate si betoane au fost scoase temporar din functiune. Principala consecinta a acestor masuri a fost reducerea numarului de angajati ai concernului cu 6%. Astfel, in Europa, Holcim a vandut, anul trecut, 26,9 milioane de tone de ciment (cu 20,2% mai putin decat in 2008). Vanzarile de agregate au scazut cu 19,7%, la 79,4 milioane de tone, iar cele de beton gata preparat s-au contractat cu 19%, la un volum de 17 milioane de metri cubi. Pietele din zona de est a continentului au fost afectate mai acut de criza economica, impactul negativ asupra productiei Holcim fiind resimtit mai ales in Bulgaria si Slovacia, unde recesiunea a fost dublata de cresterea importurilor de ciment. Volumele de vanzari s-au depreciat semnificativ si in Ungaria, Cehia si Romania, in timp ce in Croatia si Serbia a fost observata o stabilizare a cererii, in special in a doua jumatate a anului. Mediul economic din Statele Unite si Canada a continuat declinul cauzat de instabilitatea pietelor financiare si de cresterea inflatiei, cu toate ca ritmul acestuia s-a moderat in semestrul al doilea. Vanzarile consolidate de ciment din America de Nord au scazut, astfel, cu 25,7% (pana la 10,7 milioane de tone), iar cele de agregate - cu 18,5% (40,2 milioane de tone). Livrarile de betoane s-au diminuat, totodata, cu 24,7%, pana la un nivel de 5,5 milioane de metri cubi. Afacerile Holcim din zona Asia Pacific au consemnat o evolutie pozitiva, vanzarile nete in aceasta regiune insumand 6,41 milioane CHF, in crestere cu 5,1% fata de anul anterior. Informatii suplimentare, la www.holcim.com