Unii manageri executivi de pe cele mai inalte pozitii de conducere au aprobat deja automatizarea operatiunilor firmelor din subordine, pentru a-si proteja angajatii si a-si servi clientii in conditii foarte restrictive in ceea ce priveste libertatea de miscare. Citand un oficial din categoria respectiva, care afirma recent ca societatea contemporana este martor al unui moment istoric in care se realizeaza tranzitia spre munca la distanta si accesul digital la serviciile din majoritatea domeniilor de activitate, specialistii McKinsey subliniaza, la randul lor, impactul pe care actuala pandemie l-a exercitat in directia accelerarii proceselor de digitalizare. Cele mai recente date arata ca in ultimele saptamani progresul digital obtinut este echivalent unui avans care ar fi avut loc in cinci ani, in afara acestui factor de stres. Bancile au trecut rapid la operatiuni la distanta si au lansat servicii digitale menite sa flexibilizeze platile, magazinele agro-alimentare s-au orientat pe comenzi online, scolile au pivotat rapid spre invatamantul pe platforme specializate, serviciile telemedicale au devenit o obisnuinta, iar procesatorii si-au transformat unitatile de productie pentru a se adapta noii paradigme. Odata ce restrictiile incep sa fie eliminate, problema care apare este aceea a repornirii la capacitate totala a activitatii intr-un mediu destul de instabil, in care relaxarea va fi aplicata in etape. In contexul dat, companiile se vor confrunta cu trei schimbari structurale majore. In primul rand, este vorba despre modificarea radicala a comportamentului consumatorului in sensul familarizarii acestuia cu instrumentele digitale. In al doilea rand, odata cu recuperarea, procesul de revigorare a cererii va fi destul de impredictibil, tinand cont de diferentele geografice, sectoriale, cele date de categoriile de produse si segmentele de clienti. Toate acestea vor duce, cel mai probabil, la o subutilizare acuta a capacitatilor de productie. In fine, in cel de-al treilea rand, modul de lucru la distanta s-a dovedit atat de eficient incat este foarte putin probabila o revenire la modelele clasice de abordare. De aceea, pe termen scurt o abordare rationala ar impune, printre altele: lansarea de noi oferte si canale digitale, dezvoltarea generatiei urmatoare de date si modele pentru optimizarea performantei, consolidarea stocurilor de talente digital si pregatirea corespunzatoare a personalului pentru adaptarea la noua paradigma. Pentru informatii suplimentare, click aici
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.