Piata globala a serviciilor externalizate de resurse umane este in continua crestere, pe fondul crizei Covid-19, estimandu-se ca aceasta va atinge valoarea de 45.8 de miliarde de dolari pana in 2027, potrivit studiului "Human Resource Outsourcing (HRO) - Global Market Trajectory & Analytics". In acelasi timp, se asteapta ca Europa sa devina cea mai mare piata pentru serviciile externalizate de resurse umane.
In Romania, piata serviciilor de resurse umane a cunoscut o reasezare pe perioada pandemiei, companiile optand catre formule de externalizare bazate pe solutii cat mai flexibile si a unor consultanti specializati mai ales pe sociologia si psihologia organizatiilor.
In acest context, agentia romaneasca de recrutare si consultanta strategica in resurse umane Let`s talk HR lanseaza serviciul „HR Voice", ce permite oferirea de servicii flexibile de consultanta in resurse umane prin contracte de tip project-based, cu plata in functie de numarul de ore de consultanta livrate. „HR Voice" vine in sprijinul companiilor care doresc completarea serviciilor de HR, cu implementarea unor programe de dezvoltare organizationala si manageriala care contribuie la o crestere mai rapida pentru companie, prin optimizarea costurilor totale de HR. Statistic, companiile economisesc intre 30% si 50% prin externalizarea serviciilor de resurse umane.
Laura Ciornei, fondatoarea si managing partner Let's talk HR: „Solutia este un tip de 'HR as a Service' ce aduce toate beneficiile unui specialist intern, care ajunge sa lucreze dedicat pentru organizatie, cu toata flexibilitatea unui consultant extern. Totul a pornit de la solicitari venite in ultimul an din partea unor clienti ai agentiei ce nu aveau departament de resurse umane intern. Totusi, se confruntau cu situatii ce necesitau existenta unui astfel de specialist. Tot mai multi clienti de-ai nostri, mai ales din sectorul IT, organizatii mici si medii, trec prin procese de schimbare. Acestea presupun o munca permanenta de adaptare si inovare prin noi practici organizationale de HR pentru noile contexte. Prin HR Voice, in baza unui contract extrem de flexibil, clientul poate solicita agentiei sesiuni de consultanta pe probleme de: recrutare, onboarding, training si dezvoltare organizationala, managementul performantei, engagement, motivatia angajatilor, stres organizational, wellbeing, comp&ben. Sesiunile de consultanta pot fi urmate, daca e cazul, de crearea unor strategii si programe pentru angajati, asa cum au fost conturate tocmai prin sesiunile initiale".
Recrutarea si retentia angajatilor printre principalele provocari pentru companiile mici si mijlocii din Romania in 2022
Pe parcursul anului 2021, companiile romanesti au fost afectate serios de fenomenul „The Great Resignation", dezvoltat pe fondul pandemiei Covid-19. Potrivit statisticilor, o treime dintre noii angajati demisioneaza in primele 6 luni de contract, ceea ce a dus la cresteri ale costurilor de recrutare, formare si mentinere a angajatilor.
Serviciul „HR Voice", ca solutie HR on-demand se adreseaza companiilor mici si mijlocii aflate in cautare de solutii externe nu doar cand intampina probleme de personal, ci tocmai ca o modalitate permanenta de lucru, dedicata, cu un specialist in resurse umane care ajunge sa cunoasca indeaproape compania respectiva. Exact ca in cazul unui abonament medical oferit ca beneficiu extra-salarial - un abonament de preventie, "HR Voice" poate preveni situatii precum: fluctuatii ridicate de personal, scaderea nivelului de motivatie si performanta, conflicte in echipa, probleme de comunicare sau angajarea unor persoane nepotrivite in organizatie.