In contextul unui volum foarte mare de date, directorii de marketing din intreaga lume vor sa angajeze specialisti care detin mai multe abilitati analitice, potrivit celor mai recente editii a raportului Deloitte Global Marketing Trends, considerand ca acestea devin mai importante decat competentele creative in majoritatea. industriilor - tehnologie, media si telecomunicatii (34% fata de 23%), servicii financiare (27% fata de 18%), energie si produse industriale (24% fata de 16%) -, cu exceptia domeniului produselor de larg consum (18). % fata de 30%).
Raportul subliniaza, de asemenea, ca o combinare a acestor competente va necesita atentie sporita din partea directorilor de marketing pentru asigurarea sau colaborarea mai buna in cadrul echipelor, atat pe plan intern, cat si extern, in contextul in care doar 25% dintre participantii. la studiu acorda prioritate colaborarii, o pondere mai mica comparativa cu alte pozitii de top management - directori financiari (42%), directori IT (39%) si directori generali (31%).
Chiar daca unii consumatori apreciaza informatiile publice relevante, multi dintre ei sunt ingrijorati privind modul in care sunt informatii despre informatiile lor personale, preferintele de cumparare si obiceiurile de navigare. Ca raspuns, multe browsere web dezactiveaza cookie-urile de tip terta parte.
In acest context, brandurile au identificat alte modalitati pentru a continua sa interactioneze eficient cu consumatorii, arata raportul, cum ar fi trecerea la folosirea datelor colectate intern (first-party data), aspect valabil atat in cazul companiilor care au crescut de doua cifre. (61%), cat si a celor care au scazut (40%). De asemenea, brandurile care se inregistreaza cresc mari sunt cu mult inaintea celor care au evolutie negativa in ceea ce priveste utilizarea datelor colectate intern in moduri mai sofisticate, in special pentru furnizarea de continut personalizat prin optimizare creata dinamica (51% si fata de 36%). utilizarea datelor pentru a difuza difuzarea publicitare prin intermediul tehnologiilor automatizate (49% fata de 29%).
„In ultima durata, trecerea la interactiunea fizica la o predominanta digitala a fost mai rapida, multe branduri exceland la acest capitol si-au creat viata lor. De exemplu, tot mai multe branduri din domeniul serviciilor financiare au implementat metode de inrolare si de interactiune digitala cu clientii, iar comertul electronic a inregistrat cresteri, devenind o modalitate tot mai utilizata de a face cumparaturi. Urmatorul pas va fi creata experientei hibride. Acest obiectiv presupune o buna intelegere a preferintelor si comportamentului cumparatorilor, intr-o epoca in care reglementarile privind folosirea cookie-urilor s-au insprit. Utilizarea datelor obtinute directe din interactiunile cu banii devine solutia sustenabila si modul in care brandurile reusesc sa personalizeze continutul canalelor de comunicare, sa ajusteze produsele si serviciile oferite prin integrarea reactiilor si sugestiilor consumatorilor. De asemenea, pentru colectarea datelor directe ale consumatorilor, este nevoie de brandurile sa-si dezvolte o infrastructura care sa conecteze diversele surse din care se strang informatii pentru a-si face timpul in interactiunile acestora cu brandul”, a spus Ruxandra Bandila, Director Marketing si Marketing. Business Development, Deloitte Romania.
Crearea si oferirea unei experiente dinamice, care sa acorde informatiile si stimulentele potrivite la momentul oportun, a devenit o prioritate pentru branduri, mentioneaza raportul. Ofertele primite de catre serviciul scurt timp dupa manifestarea interesului pentru produsele electronice (40%) si serviciile bancare (32%) si suportul oferit de catre angajati bine informatii in domeniile auto (39%) si turism (31%) au fost indicate drept cele mai utile in luarea deciziilor de cumparare. La polul opus, consumatorii spun ca recomandari gratuite personalizate si testarile/mostrele nu le influenteaza semnificativ decizia de cumparare. In acest context,
Combinatia de experiente si digitale a devenit norma, mai subliniaza studiul, 75% dintre respondentii cu functii executive declarand ca vor investi mai multe in furnizarea de experiente hibride in urmatoarele 12 luni fizice, ale caror beneficii sunt gradul mai mare de personalizare (43%) , inovarea (43%), conexiunea cu clientii (40%) si sentimentul de includere (38%). Companiile de creare a experientelor hibride prin extinderea optiunilor, integrarea reactiilor si sugestiilor clientilor si investitiile in infrastructura tehnologica, aspecte care pot aduce la viata aceste principii de organizare. Mai mult decat atat, brandurile pot utiliza aceste principii de organizare centrate pe om pentru a construi experienta fizica si digitale atat de agile si flexibile pe cat se asteapta consumatorii.