Komatsu se afla la cea de-a treia generatie de utilaje cu propulsie mixta, modelul HB215LC-2 Hybrid avand o masa operationala de 22.550 kg. Consumul de combustibil este redus cu 25% - 30% in comparatie cu valoarea aferenta unui echipament clasic, astfel incat amortizarea investitiei se realizeaza intr-o perioada de 1,5 – 2 ani, in conditii normale de exploatare. Un avantaj deosebit al acestui excavator este dat de sistemul original Komtrax de monitorizare de la distanta a performantelor, ce permite urmarirea permanenta a consumului de carburant, precum si a eficientei utilajului. Komatsu HB215LC-2 Hybrid se inscrie perfect in tendintele actuale de sustenabilitate, consum redus si ecologie, pana in prezent furnizorul nipon livrand deja peste 3.400 de astfel de masini pe intregul mapamond.
Eficienta sporita prin folosirea energiei captate din miscarea utilajului
Komatsu SAA4D107E-2 dezvolta o putere de 148 CP, fiind construit pe baza tehnologiei EGR, ce asigura reciclarea gazelor arse. Sistemul include un motor electric, un generator de putere, un ultracapacitor cu functie de stocare rapida a energiei si transmitere instantanee a puterii, respectiv motorul Diesel SAA4- D107E-2-A de 139 CP. Energia cinetica generata in timpul franarii miscarii de rotatie a partii superioare – o operatiune frecventa in timpul ciclurilor de lucru - este transformata in electricitate, care este mai apoi transmisa catre invertor si captata de ultracapacitorul mentionat anterior. Atunci cand utilajul accelereaza in conditii de sarcina, mai precis cand incepe miscarea de rotire, cand bratul sapa ori ridica cupa, energia captata este utilizata de motorul electric, ce preia o parte din cuplul motorului termic, diminuand semnificativ gradul acestuia de incarcare. In concluzie, puterea suplimentara pusa la dispozitie de catre tehnologia hibrid creste performantele utilajului in timpul lucrului. Componentele incorporate in modelul HB215LC-2 sunt acoperite de garantia speciala de cinci ani sau 10.000 de ore de functionare. De asemenea, gratie dispozitivului final de filtrare KDOC, cu functionare pe baza de oxidare catalitica, nu mai este necesara montarea unui mecanism de retinere a particulelor de noxe. Datorita designului integrat, aceasta solutie garanteaza functionarea pe intreaga perioada de exploatare a motorului, fara a implica operatiuni de mentenanta. Sistemul de comanda a utilajului este extrem de simplu si ergonomic, permitand operarea sa chiar si de catre o persoana fara o experienta indelungata. Informatii suplimentare, la www.marcom.ro
{adauga_php file=formular.php}