Aproape jumatate (46%) dintre romani sunt interesati de achizitia, in urmatorul an, a unui sistem de panouri fotovoltaice de la un furnizor de energie, potrivit unui studiu realizat de E.ON in luna septembrie, numarul lor fiind in crestere cu 11 puncte procentuale fata de aceeasi luna a anului trecut.
Aceasta cifra vine sa confirme rezultatele obtinute de E.ON pe segmentul de solutii de producere a energie fotovoltaice pentru clientii rezidentiali, unde cererea pentru E.ON Solar Home a crescut, in primele noua luni ale acestui an, de 5 ori fata de perioada similara a anului trecut. O centrala PV poate aduce o reducere a facturii la energie chiar si cu 90%.
Totodata, anul acesta, numarul prosumatorilor racordati la reteaua Delgaz Grid a crescut puternic, ajungand la finele lunii septembrie la peste 3.500, si se estimeaza ca pana la sfarsitul anului se vor inregistra circa 6.700 de prosumatori, aceasta reprezentand o crestere de 4 ori fata de inceputul acestui an.
De asemenea, numarul de instalari de centrale noi in condensatie (E.ON Life), care asigura economii de pana la 30% la factura, a crescut cu 17% in acest an. Potentialul de economisire ramane ridicat, in conditiile in care foarte multe dintre centralele termice pe gaz din gospodariile din Romania sunt mai vechi de zece ani si ar trebui sa fie inlocuite cu unele eficiente energetic.
Si interesul pentru pompe de caldura (E.ON Green Life) este, de asemenea, in crestere. O pompa de caldura poate avea o eficienta energetica de 500% (COP5), altfel spus produce de 5 ori mai multa energie decat consuma si este de 5 ori mai eficienta decat o centrala termica pe gaz, iar randamentul me-diu anual este 3,5 (COP).
E.ON isi sprjina totodata clientii oferindule optiuni de finantare avantajoase pe o perioada de pana la 7 ani, pentru a le usura sarcina achizitiei de solutii eficiente energetic (centrale fotovoltaice, centrale pe gaz in condensatie si pompe de caldura).
“Aplicarea de masuri si solutii de eficienta energetica, reducerea consumului prin gesturi mici, fara a afecta confortul, trecerea de la statutul de consumator la cel de prosumator sunt raspunsurile corecte la vremurile de criza pe care le traversam, cu preturi istorice la energie. Clientii casnici E.ON au dovedit ca au inteles cat de importante sunt aceste masuri, iar rezultatele se vad in reducerea consumului in medie cu 7% la energie si cu 5% la gaze naturale in primele noua luni ale anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Este important pentru Romania ca, prin contributia fiecaruia, sa devina mai putin dependenta de importuri si impreuna sa facem fata celor care folosesc energia ca arma”, a declarat Volker Raffel, director general al E.ON Romania.
E.ON Romania considera ca printre masurile care vor trebui luate de autoritati in perioada urmatoare este absolut necesar sa se regaseasca un pachet solid de masuri de eficienta energetica care sa tinteasca atenuarea impactului cresterii preturilor la energie.
Plafonarea preturilor este o masura temporara de protejare a consumatorilor, insa trebuie sa profitam de aceasta perioada pentru a ne pregati pentru anii viitori. Aceasta implica adoptarea unor masuri de reglementare sau financiare care pot sa impulsioneze preocuparea pentru un consum energetic redus si asigurarea eficientei energetice. Efectul se va putea vedea in reducerea facturilor individuale la utilitati, in crearea de locuri de munca, in stabilizarea preturilor si in reducerea poluarii.