Producatorul de adezivi si mortare uscate Euro MGA, parte a grupului Selena, si-a propus o crestere cu 25% a afacerilor din 2015, dupa ce in 2014 si-a consolidat pozitia pe piata locala, la un nivel de circa 4 milioane de euro al vanzarilor pe acest segment. "Pentru Euro MGA, anul trecut a reprezentat o perioada de reasezare pe piata, prin lansarea de produse noi (tencuieli mecanizate, sape, gleturi sub forma de pasta, chituri flexibile, adezivi pentru placari grele etc.) si prin reconfigurarea sortimentelor existente. De aceea, preconizam ca in 2015 acest portofoliu imbunatatit sa genereze cresteri ale vanzarilor de 25% fata de anul anterior. Prin ultimele produse lansate, respectiv gletul tip pasta X5, vopseaua lavabila premium F61 si cea siliconica de exterior F76, dorim sa ne diversificam cat mai mult oferta, pentru a livra sisteme complete, potrivite oricarui tip de proiect de constructie", a declarat Stelian Zaharia, directorul general al firmei.
Potrivit managerului Euro MGA, anul 2014 reprezentat o perioada marcata de numeroase provocari pentru toti producatorii de mortare uscate, in special din cauza implementarii defectuoase a programului national de reabilitare termica. Totusi, perspectivele din domeniu pentru 2015 se mentin pozitive, anul ce abia a inceput urmand sa aduca o crestere pe piata de adezivi si mortare, atat datorita intensificarii lucrarilor publice, cat si reluarii dezvoltarilor pe segmentul rezidential. "Ne dorim ca proiectele de reabilitare termica sa demareze cat mai repede, inca din primavara acestui an, mai ales ca intervalul indicat pentru realizarea acestor lucrari este in perioade cu temperaturi cuprinse intre +5 si +25 de grade Celsius, pentru o eficienta maxima a materialelor si interventiilor in sine", a explicat Stelian Zaharia.
Ponderea vanzarilor realizate de Euro MGA pentru proiectele de reabilitare termica a scazut in 2014 atat fata de nivelul din anul anterior, cat si in comparatie cu alte canale de distributie. Pentru 2015, conducerea companiei estimeaza o crestere de 25%-30% a livrarilor catre proiectele de anvelopare.
In ceea ce priveste tendintele de pe piata mortarelor, reprezentantul Euro MGA remarca preferinta clientilor pentru produse cu calitati si lucrabilitate sporite, la preturi mici. "Pe piata mortarelor uscate si tencuielilor decorative este inregistrata o concurenta puternica, datorata numarului mare de producatori din domeniu, motiv pentru care imaginea si pretul joaca un rol important in luarea deciziei de cumparare. Totodata, sunt preferate materialele la saci de 20-25 kg, atat in cazul adezivilor pentru polistiren si vata minerala sau pentru placi ceramice, cat si pentru gleturile de finisaj", a mai spus managerul Euro MGA.