Corporatia Armacell International SA, lider mondial pe piata materialelor tehnice flexibile de izolatie, a anuntat recent rezultatele financiare consemnate in primul semestru din 2019, raportand o crestere sustinuta pe toate segmentele pietei, precum si un nivel record al vanzarilor nete si al EBITDA ajustat. „Pentru cele sase luni care s-au incheiat la 30 iunie 2019, vanzarile nete s-au majorat cu +6,3% pe baze LFL, pana la 321,8 milioane de euro, sporirea livrarilor fiind semnalata in cadrul tuturor segmentelor de afaceri, dar mai ales in cadrul diviziei Advanced Insulation. In acelasi timp, indicele EBITDA ajustat s-a plasat la un prag record, de 63,4 milioane de euro. Situatia pozitiva a fost determinata de sporirea consemnata de toate liniile de business, inclusiv in ceea ce priveste sectia globala PET, cu un potential deosebit de crestere rapida, respectiv in majoritatea regiunilor globului, in pofida unui mediu macroeconomic volatil, tensiunilor geopolitice actuale si fluctuatiilor costului de achizitie a materiilor prime”, informeaza un comunicat al grupului.
„Ca parte a programului strategic, ne focalizam pe generarea unei cresteri organice sustinute. Am efectuat investitii semnificative in trei regiuni in care activam si in ambele divizii, Advanced Insulation si Engineered Foams, care deja contribuie pozitiv la rezultatele financiare si vor mentine o rata optima de avans al afacerilor de-a lungul lui 2019”, a declarat Patrick Mathieu, presedinte si CEO al Armacell.
Diversificare a produselor si expansiune pe noi piete-tinta
In perioada de referinta, corporatia – cu sediul central in Luxemburg – a continuat sa urmeze propria politica de investitii strategice, nu numai in domeniul achizitiilor sau al cooperarii cu diversi parteneri, ci si in dezvoltarea continua a liniei de produse. Astfel, in aprilie a.c., s-a semnat un memorandum de cooperare comerciala cu Thermaflex, pentru a deservi impreuna piata din Federatia Rusa. Practic, baza mult mai numeroasa de clienti ai ambelor companii va beneficia de o combinatie de produse elastomerice si termoplastice, precum si de servicii premium. De asemenea, a continuat procesul de expansiune a capacitatii productive si a fortei de vanzari in cadrul ArmaGel – tehnologia pentru generatia urmatoare a Armacell, pe baza unei izolatii cu straturi de aerogel -, precum si in cadrul sectiei de spume PET, pentru care s-a procedat la deschiderea unei unitati suplimentare de productie in China, care va consolida pozitia de lider a Armacell pe piata din regiunea APAC.
Comentand rezultatele financiare din intervalul analizat, dr. Max Padberg, CFO al Armacell, a afirmat ca „in primul semestru al anului in curs, am reusit sa inregistram un flux de numerar pozitiv, din activitati operationale, precum si sa diminuam semnificativ datoria neta de la 623 milioane de euro (cat a fost la data de 31 decembrie 2018 la 609 milioane de euro). Dupa adoptarea noilor norme contabile IFRS 16, raportul dintre datoria neta si rata EBITDA a ajuns la 5,1x, anterior, in decembrie 2018, fiind de 5,9x”.
***
Inventatoare a spumei flexibile pentru izolarea echipamentelor si furnizoare de top de spume tehnice, corporatia Armacell dezvolta solutii termice, acustice si mecanice inovatoare si sigure, pentru a crea valori sustenabile la nivelul clientilor sai. Produsele grupului contribuie in mod semnificativ la eficienta energetica globala, cu diferente vizibile pe plan global in fiecare zi. Avand 3.100 de angajati si 25 de fabrici in 17 tari din intreaga lume, grupul, structurat in doua divizii principale de afaceri, a generat vanzari nete de 610 milioane de euro in 2018 (ceea ce a insemnat un record absolut), in conditiile unui indicator EBITDA ajustat de 106 milioane de euro. Divizia de izolatii avansate (Advanced Insulation) se focalizeaza pe materialele izolatoare pentru echipamente, iar cea de spume tehnice (Engineered Foams) dezvolta produse de inalta performanta, care se utilizeaza la aplicatii high-tech. Principala gama de produse este Armaflex, care include diverse materiale de izolare a tevilor si tubulaturii, adezivi si scule pentru izolatii. In Romania, vanzarile Armacell sunt coordonate de subsidiara din Ungaria, care a desemnat doi reprezentanti locali. Informatii suplimentare, la www.armacell.ro