In intervalul ianuarie - iunie a.c., compania AdePlast a inregistrat o majorare cu 25% a cifrei de afaceri, comparativ cu perioada similara din 2009. „Inceputul lui 2010 a fost dificil pentru intreaga industrie a constructiilor, din cauza stirilor alarmiste si a previziunilor negative. Mai mult, in primele doua luni nu s-a putut lucra, din cauza conditiilor meteo nefavorabile. Treptat, lucrurile s-au dezghetat (la propriu) si atat consumatorul final, cat si companiile au inceput sa construiasca”, a declarat Marcel Barbut, proprietar al societatii. In acelasi interval, cresterea cantitativa a fost de circa 43%. In luna martie a.c. firma a reintrat pe un trend ascendent, produsele cele mai solicitate fiind: polistirol, sapa autonivelanta si adezivii AFI. Astfel, AdePlast a ajuns, la jumatatea anului in curs, la o cifra de afaceri de 13,7 milioane de euro. “Inca de la sfarsitul lui 2009 am conceput o strategie de marketing care a pus accentul pe promovarea acestor produse, ceea ce a presupus si o scadere semnificativa de pret. Mai mult, la inceputul lui 2010, pentru a da inca un impuls consumului, am extins promotiile la majoritatea produselor, nu doar la cele de rulaj. Acum avem preturi mai mici cu 15% fata de 2008”, a precizat Marcel Barbut. In urma acestor promotii, profitul AdePlast a fost afectat, dar a ramas pozitiv. „Avem bani pentru investitiile pe care le-am programat, fabrica din Moldova fiind primul obiectiv de care ne vom ocupa. Este util sa avem o fabrica in aceasta zona, pentru ca vizam extinderea pe pietele din Republica Moldova si din Ucraina, unde exista deja contracte in desfasurare”, a adaugat proprietarul firmei. Pentru urmatoarea jumatate de an AdePlast mizeaza pe crestere. „Una din directiile de business pentru intreaga piata a constructiilor se reflecta bine in zona mortarelor uscate, in sensul ca, de la aproximativ 60 de producatori din 2007/2008, acum stim ca au ramas 10-15. Noi trebuie sa acoperim locul celor care nu au avut suficiente resurse sa reziste crizei”, sustine Marcel Barbut.
Reabilitarea termica, o oportunitate pentru firmele de constructii
O alta spirala de crestere pentru zona constructiilor poate fi constituita de noul program guvernamental privind reabilitarea termica. “Propunerea AdePlast din luna martie a.c., facuta Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, a fost ca statul sa dea producatorilor o garantie guvernamentala, iar noi sa creditam statul, chiar si pana la un an. Chiar daca aceasta propunere a fost preluata partial, ne bucuram ca nu am avut parte doar de vorbe, iar guvernantii s-au tinut de cuvant. In spiritul acestei propuneri, este bine ca se dau garantii guvernamentale asociatiilor de locatari. Daca decidentii asociatiilor vor negocia direct cu producatorii de termosistem, cu firmele de inchirieri si montaj schele sau cu producatorii de ferestre locali, pretul obtinut va reprezenta o treime din preturile practicate in licitatiile organizate de pana acum, iar calitatea va fi net superioara”, a concluzionat reprezentantul AdePlast.
***
Compania AdePlast a fost infiintata in 1994, in Oradea. Activitatea firmei a inceput cu productia de mortare adezive pentru placi ceramice, ulterior gama diversificandu-se la gleturi, sape, pardoseli industriale si mortare mecanizate. De la inceputul anului trecut AdePlast a initiat si productia de vopsea si tencuieli decorative, la noua fabrica din Oradea. Capacitatea totala de productie pentru sectorul mortarelor a ajuns in prezent la 700.000 de tone anual. Productia totala de vopsea, de tencuieli decorative si de adezivi speciali in stare umeda se ridica la 80.000 de tone. La nivelul intregului grup, activitatea de productie si distributie este sustinuta de 150 de angajati. Informatii suplimentare, la www.adeplast.ro