Membrii comitetului executiv al grupului Wilo, producator german de sisteme de pompare, au anuntat ca isi doneaza jumatate din salariile variabile din acest an catre fundatia de solidaritate Wilo-Solidarity-Fund. Banii vor ajunge, sub forma de bonusuri, la angajatii companiei care merg la lucru desi sunt expusi la riscuri specifice pandemiei de coronavirus. Fondul de solidaritate Wilo a fost special creat in contextul situatiei determinate de riscurile infectarii cu noul virus gripal.
"Pandemia coronavirusului arata ca, desi exista sute de state si mii de regiuni, exista o singura societate. Fac apel la toti membrii grupului sa arate, in aceasta perioada, disciplina, obiectivitate si smerenie in lupta cu noul coronavirus, dar mai mult decat acestea, sa actioneze cu ajutor si caldura", spune Oliver Hermes, presedinte si CEO al grupului Wilo (foto).
La randul sau, Dr. Jochen Opländer, actionar si presedinte de onoare al Wilo SE, dar si fondatorul Wilo-Solidarity-Fund, a decis sa faca o donatie semnificativa in contul fondului, impreuna cu familia sa.
Mai mult, Wilo SE va pune la dispozitia fondului de solidaritate resurse financiare suplimentare si va oferi posibilitatea tuturor angajatilor din conducerea companiei sa contribuie la acesta. In acelasi timp, Wilo Foundation, actionarul majoritar al Wilo SE, a decis sa lase 80% din dividendele din acest an in companie, si sa distribuie suma ramasa pe o perioada mai lunga de timp.
"Actionarii Wilo SE transmit, pe aceasta cale, un semnal puternic in aceasta perioada dificila, demonstrand flexibilitate si solidaritate in mijlocul crizei coronavirus", a mai spus Oliver Hermes.
Wilo Romania functioneaza in conditii normale
In ceea ce priveste activitatea din Romania, unde grupul german deruleaza afaceri anuale medii de 15 milioane de euro, aceasta se desfasoara in conditii normale, potrivit datelor companiei. Cu o experienta de peste doua decenii pe piata locala, Wilo comercializeaza o gama extinsa de solutii pentru sisteme HVAC, retele de alimentare cu apa, de colectare si transport al apelor uzate, precum si diverse solutii industriale.
"Am luat toate masurile necesare pentru a ne asigura ca impactul acestei perioade sa fie unul minim atat pentru business-ul nostru, cat si pentru cel al partenerilor. De aceea, mentinem o comunicare continua, pe toate canalele disponibile, cu furnizorii, dealerii si toti partenerii de afaceri, pentru a le oferi suportul nostru si pentru a lua cele mai bune decizii impreuna. Astfel, activitatile zilnice se desfasoara conform planului agreat, iar intalnirile au loc online. In continuare, majoritatea angajatilor Wilo Romania lucreaza remote, de acasa. De asemenea, deoarece siguranta si sanatatea sunt pe primul loc, toate masurile implementate sunt conforme si respecta directiile date de Guvernul Romaniei pana la aceasta ora", precizeaza reprezentantii Wilo Romania.
In ceea ce priveste livrarea produselor, conducerea Wilo Romania subliniaza ca nu exista intarzieri majore comparativ cu ultimele saptamani. In plus, departamentul Service Wilo Romania functioneaza, in aceasta perioada, in mod standard, termenele de reparatii nefiind afectate de noul context.