RO EN
Coșul este gol

DAIKIN are in plan triplarea productiei europene de sisteme moderne de incalzire

Daikin Europe NV, impreuna cu subsidiara Daikin Central Europe, a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de 25% in anul fiscal incheiat la 31 martie 2022, comparativ cu anul fiscal anterior. Astfel, pe fondul interesului tot mai crescut pentru soluţii regenerabile de incalzire, racire si refrigerare, vanzarile au ajuns la 4,3 miliarde euro, cel mai bun rezultat inregistrat vreodata de companie. Daikin Central Europe, din care face parte si compania Daikin Romania, a avut o contributie semnificativa la acest rezultat, raportand vanzari record in 16 tari din Europa Centrala si de Est.
Rezultatele obtinute de Daikin Europe, impreuna cu subsidiara sa Daikin Central Europe, arata o crestere puternica a vanzarilor pe toate segmentele de business - climatizare rezidentiala, refrigerare comerciala, dar si in ceea ce priveste serviciile si solutiile inovatoare pe care le ofera. Cea mai mare creştere a vanzarilor a fost inregistrata in segmentul de incalzire, iar tendinta ascendenta continua si in urmatorul deceniu. Pana in anul 2030, in Europa vor fi instalate 4 milioane de pompe de caldura anual, ceea ce reprezinta o rata anuala de crestere (CAGR) de 20%, conform previziunilor facute de experti din industrie. Altfel spus, 1 din 3 sisteme de incalzire instalate va fi o pompa de caldura, comparativ cu 1 din 10 in 2020.
 
Investitii in produse inovatoare
Daikin Europe raspunde cererii in crestere accelerata prin investitii in produse inovatoare si prin dezvoltarea capacitatilor de productie, in depozite si logistica, precum si prin cresterea nivelului de instruire pentru instalatori si tehnicieni de service in intreaga regiune EMEA. Cu o experienta de peste 90 de ani in proiectarea si fabricarea de tehnologii de incalzire si racire, Daikin este lider de piata in tehnologia pompelor de caldura. De altfel, compania a lansat in 2014 prima generatie de produse pentru segmentul rezidential care folosesc exclusiv agentul frigorific R32. Daikin VRV si Daikin Altherma sunt cele mai vandute sisteme de pompe de caldura din Europa, cu peste 500.000 de sisteme livrate pana in prezent.
„Dincolo de contextul viziunii strategice pe termen lung adoptate de Comisia Europeana privind impactul asupra mediului, actualul context geopolitic si preturile in crestere ale energiei ii determina pe clientii rezidentiali si industriali sa treaca la solutii de incalzire si racire eficiente din punct de vedere energetic si sa isi reduca astfel si amprenta asupra mediului. Pompele de caldura reprezinta una dintre tehnologiile cheie pentru a realiza tranzitia energetica in Europa, prin urmare, in multe dintre pietele europene, guvernele ofera stimulente si subventii atractive pentru a face mai usor pentru proprietarii de locuinte procesul de inlocuire a vechilor sisteme de incalzire, cu petrol si gaz sau pe baza de alti combustibili fosili poluanti. In plus, toate aparatele noastre de aer conditionat split sunt pompe de caldura aer-aer eficiente din punct de vedere energetic si pot fi utilizate atat pentru racire, cat si pentru incalzire”, explica Daniel Vasile, Managing Director Daikin Romania.
 
Crestere a cererii pe segmentul comercial
In industria HVAC-R, anul 2021 a fost marcat de o crestere a cererii si in segmentul comercial, mai ales in zona de HoReCa, cladiri de birouri, retail si in sectorul constructiilor. De exemplu, in Romania, Daikin a fost anul trecut furnizor de solutii pentru branduri precum C&A, Takko, Sportisimo, Penny, Pepco, Carrefour sau OMV Petrom. Totodata, prin serviciul unic de reciclare a agentului frigorific Loop by Daikin - Recuperare - Reciclare - Reutilizare, Daikin a atras noi clienti, printre care Toyota Manufacturing din Cehia, care sustine economia circulara a agentilor frigorifici in sediile, fabricile sau magazinele sale. Pe segmentul de echipamente de refrigerare, un impact pozitiv asupra rezultatelor Daikin l-a avut si cererea puternica din partea lanturilor de retail alimentar. In prezent, prin initiativele sale de economie circulara, Daikin evita deja producerea a 400.000 kilograme de agent frigorific nou anual in toata Europa.
 
Strategia de proximitate da rezultate
In ultimul an fiscal, multe industrii au fost afectate de deficitul global de aprovizionare cu piese si componente, generat de restrictiile Covid-19 si de intreruperile din lanturile de aprovizionare. Impactul a fost resimtit si de Daikin Europe, insa strategia de proximitate a companiei a permis evitarea multor efecte negative.
„Ne-am concentrat intotdeauna sa ne dezvoltam si sa fabricam produsele cat mai aproape posibil de pietele in care suntem prezenti. Acest lucru ne permite sa raspundem intr-un mod flexibil la cererea pietei si ne face mai putin vulnerabili la factorii externi. Totodata, am construit relatii de lunga durata cu furnizorii strategici si am reusit astfel sa depasim nivelul de performanta al pietei si sa ne crestem cota de piata”, subliniaza Daniel Vasile, Managing Director of Daikin Romania. „85% din unitatile Daikin vandute in regiunea CE sunt produse in fabricile noastre din Europa. Sustinem principiul «Fabricat in Europa, pentru Europa», iar clientii nostri se pot baza si pe cea mai mare retea de parteneri de vanzari si service, formata din 2.500 de instalatori si distribuitori din Europa Centrala si de Est”, continua Daniel Vasile.
Aflata in plina dezvoltare, Daikin Central Europe si-a dublat forta de munca in ultimii cinci ani, ajungand la 560 de angajati in 2021, dintre care 110 s-au alaturat numai in ultimul an fiscal. In 2022, compania anunta aproximativ 100 de noi posturi vacante in regiune, iar pana in 2025 isi va creste echipa la 900 de profesionisti.
La nivel global, Daikin are 89.000 de angajati si a realizat vanzari de aproximativ 23,7 miliarde euro in anul fiscal 2021.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter