Ariston Thermo Romania, liderul pietei locale de centrale termice si boilere electrice, a incheiat anul 2020 cu o crestere a cifrei de afaceri de 18%, obtinuta pe fondul unor vanzari mai mari la toate gamele de produse din portofoliu, care includ centrale termice, boilere, pompe de caldura, termostate, sisteme solare si aparate de aere conditionat. Vanzarile au fost sustinute de redefinirea stilului de viata al oamenilor pe fondul pandemiei de Covid 19, dar si de cresterea inregistrata in segmentul constructiilor.
„Anul 2020 a fost unul provocator pentru tot mediul de business, dar rezultatele Ariston Thermo Romania au ramas pozitive, ceea ce dovedeste rezilienta modelului nostru de afaceri, chiar si intr-un context atat de greu de anticipat, cum a fost pandemia. Dupa un debut foarte bun al anului 2020, restrictiile impuse in lunile martie si aprilie ne-au obligat sa acordam o atentie sporita sigurantei angajatilor si nevoii de a asigura un echilibru intre grija fata de acestia si continuarea businessului in integralitatea sa. De asemenea, am luat masuri pentru a strange relatiile cu partenerii nostri traditionali, intelegand ca toata piata are nevoie de solidaritate mai mult decat oricand.” a declarat Catalin Draguleanu, Country Manager Ariston Thermo Romania.
Vanzarile produselor de incalzire au fost influentate de reorientarea atentiei consumatorilor catre casa, dar si de o crestere sustinuta a sectorului constructiilor
Cresterile au fost stimulate de schimbarea radicala a stilului de viata al oamenilor, pe fondul crizei sanitare. Oamenii au petrecut mai mult timp acasa, au acordat mai multa atentie caminului si dotarii acestuia. Astfel, s-au inregistrat rezultate in crestere la vanzarile de boilere si vanzarile de centrale termice, doua dintre segmentele principale ale companiei. De asemenea, a fost vizibila concentrarea atentiei consumatorilor pe mediul online, unde s-au efectuat mai multe vanzari comparativ cu anii precedenti.
Cea mai importanta crestere a fost inregistrata pe segmentul comercial: peste 40% pentru cazanele industriale ELCO de puteri mari si pompele de caldura. Cresterea a fost stimulata si de lansarea de noi produse pe acest segment. Astfel, portofoliul de produse ELCO Heating Solutions, un brand german, parte a grupului Ariston si destinat aplicatiilor comerciale si industriale, a fost consolidat cu noua gama de cazane in condensare L Plus. Aceasta este formata din modelele murale THISION® L PLUS si de cele de pardoseala TRIGON® L PLUS, ce ofera performante ridicate, instalare adaptabila oricarui tip de instalatie si intretinere simpla. Ambele tipuri de echipamente termice includ produse eficiente energetic, cu emisii de noxe foarte reduse si cu o gama variata de puteri adaptata oricarui tip de proiect comercial sau industrial.
„Incepand din luna mai am asistat la o revenire continua a vanzarilor si, gratie unei strategii de afaceri adaptata contextului, am incheiat anul cu crestere pe toate gamele de produse. Mai mult, am profitat de cresterea pietei locale de constructii si am lansat o noua gama de cazane in condensare L Plus, sub marca ELCO, destinata proiectelor noi sau celor aflate in reabilitare. Suntem constienti ca efectele pandemiei se vor resimti si anul acesta si se vor reflecta in revenirea lenta a economiei. Ramanem atenti la evolutiile pietei, astfel incat sa fim pregatiti sa valorificam oportunitatile care vor aparea, cel mai probabil, in a doua jumatate a anului”, continua Draguleanu.
Ariston Thermo pune accentul pe cercetare si mizeaza pe conectivitate, eficienta energetica si solutii inovatoare
Ultimii ani au adus schimbari importante in comportamentul consumatorilor, in conditiile in care noile tehnologii castiga teren, iar eficienta energetica devine un criteriu tot mai important in alegerea echipamentelor de incalzire. Tocmai de aceea, Ariston isi consolideaza portofoliul de produse cu accent pe conectivitate, eficienta energetica si solutii inovatoare, cum sunt pompele de caldura, care prezinta un potential ridicat de dezvoltare pe piata locala, sistemele solare sau centralele de pardoseala. Acest segment de produse se va dezvolta tot mai mult, pe masura ce gradul de educare a consumatorilor va creste si avantajele acestor solutii inovatoare, cu eficienta energetica ridicata si impact minim asupra mediului vor fi tot mai apreciate. Strategia Ariston Thermo Romania se aliniaza astfel obiectivelor Grupului, care prevad ca pana in anul 2022 peste 80% din veniturile Ariston Thermo la nivel global sa fie generate de solutii care folosesc energie din surse regenerabile si au eficienta ridicata.
Planurile Ariston Thermo Romania pentru anul 2021 sunt in linie cu succesele inregistrate in 2020, compania avand in plan lansarea de noi produse, dar si o crestere a vanzarilor la produsele deja consacrate, prin extinderea retelei de distributie si service. De asemenea, Ariston Thermo Romania are in vedere lansarea unor masuri noi pe zona de service, pentru a face mai sigura si mai usoara interactiunea dintre clienti si specialistii Ariston - un avantaj mai ales in contextul actualei pandemii.
Nu in ultimul rand, compania isi propune sa continue campania Ariston Comfort Challenge in beneficiul comunitatilor defavorizate.
“Ne bucuram ca am reusit si in 2020 sa continuam parteneriatul cu Crucea Rosie, organizand cea de-a treia editie a campaniei umanitare Ariston Comfort Challenge. La aceasta editie am donat 400 de boilere electrice de ultima generatie catre 248 de institutii din intreaga tara, de care beneficiaza in prezent peste 52.000 de copii si varstnici. Acest proiect ne responsabilizeaza si ne aminteste constant de unul dintre cele mai importante roluri ale unei companii in societate, rol pe care l-am constientizat cu totii indeosebi anul trecut: acela de a contribui cum poate mai bine in comunitate. Vom continua initiativa noastra locala si anul acesta”, a incheiat Catalin Draguleanu, Country Manager Ariston Thermo Romania.
In ultimii trei ani, peste 1.450 de echipamente performante de incalzire a apei au fost donate catre 869 de institutii de invatamant, camine de batrani si centre medicale din tara, oferind astfel acces la apa calda pentru peste 170.000 de persoane. Aceasta initiativa vine in contextul localizarii campaniei globale, Ariston Comfort Challenge, care a inceput in Groenlanda in 2018 si prin care compania isi propune sa duca confortul chiar si in locurile in care acesta pare imposibil de atins.