RO EN
Coșul este gol

SIGNIFY: 58% dintre oameni petrec peste opt ore pe zi sub lumina artificiala

Signify, lider mondial in domeniul iluminatului, a lansat un nou studiu global - EyeComfort -, referitor la atitudinea oamenilor fata de iluminat. Acesta arata ca, desi multi se tem sa nu isi piarda vederea (58%), foarte putini oameni iau masuri pentru a-si mentine vederea activa. La nivel mondial, 86% ar renunta mai degraba la auz decat la vedere, insa doar o treime (33%) isi ingrijesc in mod activ ochii sau fac teste oftalmologice regulate. Calitatea iluminatului poate avea o influenta puternica asupra confortului ochilor. Cu toate acestea, la nivel global, doar o treime (32%) dintre respondenti tin cont de acest aspect atunci cand decid sa cumpere becuri. 
Rezultatele au mai dezvaluit ca importanta pe care o acordam vederii noastre se schimba pe masura ce inaintam in varsta. Cand au fost intrebati daca ar prefera sa isi piarda vederea sau auzul, respondentii cu varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani au acordat o importanta mai scazuta pierderii vederii (79%), comparativ cu cei de peste 55 de ani (92%). In acelasi timp, la nivel global, principala ingrijorare a oamenilor care inainteaza in varsta este pierderea memoriei (61%), urmata strans de pierderea vederii (58%). De fapt, in Polonia (65%) si in China (46%), pierderea vederii a fost citata ca fiind cea mai mare ingrijorare a oamenilor pe masura ce inainteaza in varsta, chiar mai mare decat pierderea memoriei si durerile articulare. 
 
Confortul ochilor sufera din cauza luminii de slaba calitate
Mai multi factori pot duce la deteriorarea vederii si la disconfortul ochilor. Aproape jumatate dintre respondenti la nivel global au dezvaluit ca iluminatul slab le-a provocat dureri de cap (43%) sau privire incetosata (39%).
Andrew Stockman, Profesor la Institutul de Oftalmologie, Universitatea din Londra (UCL), mentioneaza: "Tipul de lumina pe care o folosim zi de zi poate avea un impact asupra calitatii vietii noastre. De exemplu, controlarea culorii si a intensitatii luminii pe durata zilei ne poate imbunatati somnul, care poate fi critic pentru bunastarea si sanatatea noastra. In schimb, lumina artificiala care palpaie si efectul stroboscopic pot avea consecinte nocive asupra calitatii vietii si pot conduce la disconfortul ochilor, la dureri de cap si rareori la crize epileptice. Alegerea iluminatului potrivit este foarte importanta". 

Petrecerea timpului sub lumina artificiala - diferente culturale surprinzatoare
Problemele cauzate de iluminatul artificial slab sunt agravate de utilizarea indelungata a acestuia. La nivel global, mai mult de jumatate (58%) dintre oameni petrec peste opt ore pe zi sub lumina artificiala. Organizatia Mondiala a Sanatatii estimeaza ca una din doua persoane va avea probleme de vedere pana in 2050  ca urmare a unor factori multipli, printre care lipsa timpului petrecut afara si timpul petrecut in fata ecranelor. 
Germanii petrec cel mai putin timp sub lumina artificiala, 51% dintre acestia petrecand mai putin de opt ore pe zi in fata ecranelor. Acest procent reprezinta aproape dublul celor din Mexic, Indonezia si SUA, unde doar 26% petrec mai putin de opt ore pe zi in lumina artificiala. In mod socant, una din zece persoane (12%) din Cehia petrece mai mult de 16 ore pe zi in lumina artificiala, comparativ cu o medie globala de 7%. Cercetarea a mai aratat ca generatia mai tanara, in loc sa petreaca timp afara, sta mai mult timp sub lumina artificiala, 67% dintre cei cu varsta intre 18 si 24 de ani petrecand opt ore pe zi sau mai mult sub surse de lumina artificiale, comparativ cu 43% reprezentand respondentii de peste 55 de ani.

Alegerea luminii concepute special pentru confortul ochilor
Intrucat timpul petrecut sub lumina artificiala creste, este important sa alegem tipul potrivit de iluminat. Studiul comandat de Signify a aratat ca peste trei sferturi (77%) dintre consumatori cred ca un iluminat bun imbunatateste productivitatea zilnica. In timp ce 69% sunt de acord ca iluminatul de calitate si calitatea luminii sunt esentiale pentru bunastarea de acasa, 86% sunt de acord ca iluminatul bun este benefic pentru sanatatea ochilor. Acest procent creste odata cu inaintarea in varsta; de la 79% pentru respondentii cu varsta intre 18-24 de ani, la 90% pentru cei de peste 55 de ani.
"Consumatorii nu cunosc deseori diferentele iluminatului cu LED. Exista multe optiuni si foarte multe niveluri de calitate. Iluminatul obisnuia sa fie doar o achizitie functionala, dar intrucat petrecem tot mai mult timp in interior si acasa, calitatea luminii a devenit si mai importanta. Am dezvoltat parametrii EyeComfort pentru a ghida si sustine consumatorii in procesul de cautare a unei lumini confortabile, care este placuta pentru ochii acestora si pentru locuintele lor", explica Rowena Lee, Business Group Leader, LED in cadrul Signify.
Specialistii Signify au dezvoltat un set de parametri ce includ palpairea si efectul stroboscopic, efectul de orbire si reglarea intensitatii luminoase, care vor permite consumatorilor sa faca alegeri mai informate atunci cand vine vorba despre iluminatul cu LED. Majoritatea becurilor cu LED de la Philips respecta aceste criterii specifice de calitate. In prezent nu exista niciun standard global comun privind confortul iluminatului, ceea ce face ca aceste criterii sa fie primele de acest fel in industria iluminatului.
***
Toate cifrele, daca nu se indica altfel, sunt furnizate de YouGov Plc. Numarul total de respondenti a fost de 10.449 adulti. Cercetarea a fost efectuata in Argentina, China, Cehia, Franta, Germania, Indonezia, Mexic, Polonia si sua. Cercetarea pe teren s-a desfasurat intre 7 si 20 mai 2019. Sondajul a fost realizat online. Cifrele au primit o pondere egala pentru fiecare tara pentru a obtine o valoare "medie".
Signify (Euronext: LIGHT) este lider global in domeniul iluminatului pentru piata profesionala si de consum si al iluminatului care utilizeaza Internetul Lucrurilor. Produsele noastre marca Philips, sistemele de iluminat conectat Interact si serviciile de date aduc valoare de business si transforma vietile oamenilor in case, cladiri de birouri si spatii publice. Cu vanzari de peste 6,4 miliarde euro in 2018, Signify are o echipa de aproximativ 27.000 de angajati in peste 70 de tari. Compania a fost desemnata Liderul Industriei in Indicele de Sustenabilitate Dow Jones pentru al treilea an consecutiv.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter