Conducerea companiei Schneider Electric Romania, subsidiara locala a grupului francez Schneider Electric - lider global in managementul energiei si automatizari - estimeaza o crestere a afacerilor din 2016 fata de nivelul anului anterior, datorita proiectelor curente aflate in executie. Potrivit datelor publice, compania a incheiat anul 2015 cu vanzari totale de circa 60 milioane de euro (+14%), lucrand, in medie, cu 250 de angajati. La nivel mondial, grupul Schneider Electric a inregistrat venituri in valoare de 26,6 miliarde euro anul trecut, raportand o dezvoltare constanta pentru toate segmentele in cadrul carora activeaza.
Interviu cu Marius Persinaru (52 ani), presedintele Schneider Electric Romania si Republica Moldova, manager cu o experienta de peste 25 de ani in management, in domeniul tehnologiei.
- Cum credeti ca vor evolua, in continuare, vanzarile de materiale electrice si automatizari?
- Sectorul de materiale pentru instalatii electrice si automatizari evolueaza anual, in functie de necesitatile si cererile consumatorilor, care au devenit tot mai bine informati in ceea ce priveste optiunile pentru cele mai bune solutii energetice. Fie ca vorbim de o simpla lampa intr-o locuinta sau de un sistem complex de management al functiilor unei fabrici, discutiile vor duce catre eficienta energetica. Astfel, consumatorul isi doreste sa se bucure de progresul tehnologiei, insa nu in masura in care sa ii fie afectate, in mod exagerat, costurile la factura de energie. In conditiile in care, potrivit Agentiei Internationale pentru Energie (IEA), cererea de energie va creste cu peste o treime pana in 2040, consumatorii casnici, dezvoltatorii imobiliari, dar si competitorii din industrie se vor orienta catre reducerea consumului, prin achizitia de solutii eficiente energetic.
- Ce obiective ati stabilit pe termen scurt si mediu?
- Inovatia si conectivitatea reprezinta, la nivelul organizatiei noastre, cuvinte-cheie in dezvoltarea produselor noi, pe care dorim sa le lansam si pe piata din Romania in urmatoarea perioada, in functie de cerintele consumatorilor locali. Pe termen mediu, avem planuri de dezvoltare a segmentelor de business prezente in tara, prin solutii si produse sustenabile, eficiente energetic, care sustin obiectivele europene de reducere a consumului de energie. De asemenea, ne extindem echipa de la un an la altul, in special in centrul de suport clienti, dar si la nivelul altor departamente din cadrul companiei.
- Cum sunt primite produsele care cresc eficienta energetica de clientii din Romania?
- Cu ajutorul partenerilor nostri, incercam sa informam consumatorii despre beneficiile alegerii unor produse eficiente energetic, in comparatie cu cele obisnuite. Achizitia unor solutii inteligente, care ajuta la economisirea de energie, reprezinta o investitie solida, recuperabila in timp si care genereaza costuri operationale considerabil mai mici, generand, in acelasi timp, un confort sporit pentru ocupantii spatiilor respective. In ceea ce priveste comportamentul clientilor si dorintele acestora, confirmam ca piata produselor eficiente evolueaza foarte rapid, beneficiarii devenind tot mai interesati de astfel de sisteme si cautandu-le in mod special pe cele care integreaza si caracteristici ecologice. Aceasta tendinta "verde" se manifesta in toate domeniile. Oferim pe piata din Romania un portofoliu extins de solutii si produse eficiente energetic, care contribuie la imbunatatirea stilului de viata si la reducerea semnificativa a costurilor legate de energie. Alaturi de clientii si partenerii nostri, ne dorim sa avem un impact pozitiv asupra mediului inconjurator si sa incurajam un comportament de consum responsabil al resurselor energetice, fie ca vorbim despre consumatorul individual, fie de companiile mari din Romania, active pe segmente precum cele de retail, cladiri de birouri, utilitati, servicii medicale etc. Totodata, solutiile pe care le propunem ajuta la reducerea facturilor de energie si la crearea unui stil de viata mai sanatos, in general.
- Cum credeti ca se va dezvolta conceptul de «orase inteligente» in perioada urmatoare?
- In ultimii ani, discutiile despre consumul excesiv de energie si modul in care acesta afecteaza mediul inconjurator au luat amploare, neexistand un eveniment despre energie in care sa nu fie abordat si subiectul eficientizarii energetice a locuintelor, oraselor si industriei. In plus, toate aceste dezbateri vin si in contextul directivei care prevede ca toate cladirile noi, incepand cu anul 2020, sa aiba pierderi de energie aproape de zero, ceea ce va avea o influenta pozitiva asupra vanzarilor de echipamente electrice. Desigur, promovarea continua a unei culturi a consumului energetic responsabil in scoli, in mass-media sau la evenimentele dedicate poate duce la crearea unui nou tip de comportament sustenabil, pentru care prioritatea este economisirea energiei prin alegerea solutiilor «verzi», inteligente. Alte aspecte de care vor tine cont specialistii in dezvoltarea de noi produse sunt legate de simplitatea si fiabilitatea solutiilor propuse, precum si de posibilitatea de interconectare cu alte dispozitive inteligente (tablete, telefoane etc.) pentru acces mobil 24/7, pentru a duce la un consum redus de energie. In conditiile in care orasele devin supraaglomerate, iar sistemele de management nu mai fac fata nevoii tot mai mari de energie, caldura, apa etc., am putea spune ca o schimbare este absolut necesara, daca ne dorim sa avem in urmatorii ani resursele esentiale intretinerii unui mediu sanatos si sustenabil pentru viitoarele generatii. Pornind de la tendintele globale, care vor provoca cresterea cererii de energie, precum urbanizarea, digitizarea si industrializarea, am lansat la finalul anului trecut strategia de brand «Life Is On», inspirata de modul in care tehnologia are o influenta tot mai mare asupra tuturor proceselor societatii.