Grupul olandez Royal Philips a raportat vanzari de 1,69 miliarde euro pentru divizia de iluminat (Philips Lighting) in primul trimestru al acestui an, rezultatul fiind cu 0,8% sub nivelul inregistrat in aceeasi perioada din 2016, dar scaderea este mai ponderata comparativ cu aceea din trimestrul similar al anului trecut, cand, tot pe baze comparabile, s-a remarcat un regres de -1,3%. Conform datelor incluse in cel mai recent raport financiar al companiei, vanzarile de echipamente cu LED s-au majorat cu 19%, pana la 1,031 miliarde euro, ajungand la circa 61% din afacerile totale ale diviziei de iluminat din cadrul Philips. Totodata, in intervalul analizat (ianuarie-martie a.c.), profitul net al diviziei s-a plasat la 61 milioane de euro, fata de 14 milioane de euro in trimestrul similar din 2016.
„Pe baze de raportare secventiale, vanzarile comparabile din primul trimestru al lui 2017 s-au majorat, fiind impulsionate de majorarea cu aproape 20% a rezultatelor sectiilor LED si de aplicatii casnice, respectiv pe fondul reluarii sustinute a cererii in Europa si restul lumii, in pofida unor conditii economico-politice extrem de provocatoare, ce se manifesta si in prezent, pe anumite piete-tinta. Am continuat sa inregistram o crestere a profitabilitatii operationale si a fluxului liber de numerar, comparativ cu trimestrul intai din 2016, demonstrand implementarea riguroasa a strategiei noastre. Aceste rezultate ne dau incredere in faptul ca societatea este bine pozitionata pentru a-si atinge obiectivele stabilite in planul de afaceri pentru 2017, ca si pe cele pe termen mediu”, a declarat Eric Rondolat, CEO al Philips Lighting.
In consecinta, perspectivele pentru actualul exercitiu financiar nu se modifica si indica posibilitatea unei imbunatatiri a ratei specifice EBITA ajustat cu aproximativ 50-100 de puncte de baza, in linie cu planul de business pe termen mediu ce urmareste o crestere graduala a ratei EBITA ajustat la 11%-13% si furnizarea unui flux solid de lichiditati. „In acelasi timp, ramanem precauti, din cauza unei incertitudini economice latente, dar ne respectam angajamentul de a obtine o crestere pe baze comparabile a vanzarilor de-a lungul actualului exercitiu financiar”, informeaza managerii societatii.
***
Divizia Philips Lighting este lider global in fabricarea si comercializarea produselor de iluminat, inclusiv sisteme si servicii, deruland vanzari anuale de peste 7,1 miliarde euro, conform raportului pentru 2016 al companiei, cu aproximativ 36.350 de angajati in mai mult de 70 de tari. In Romania, compania - care in 2016 a devenit independenta - este reprezentata de subsidiara Philips Romania, activa in domeniul comercializarii aparatelor electrice pentru uz gospodaresc, aparatelor de radio si televizoarelor. Societatea a incheiat anul 2015 cu afaceri totale de 546,5 milioane de lei, in crestere cu 11,8% fata de nivelul din 2014. In 2015, Philips Romania a realizat un profit net de 19,37 milioane de lei, lucrand, in medie, cu 100 de angajati. De asemenea, tot in Capitala, a fost inregistrata, in 2015, compania Philips Lighting Romania, clasificata, conform CAEN, la categoria „comert cu ridicata al mobilei, covoarelor si articolelor de iluminat”. Potrivit unicului bilant pentru 2015, aceasta societate a declarat pentru acel exercitiu financiar o cifra de afaceri nula.