Legrand Group, unul dintre cei mai importanti furnizori de sisteme automate destinate utilizarii casnice si industriale, a raportat, pentru primele 9 luni din 2009, o scadere a cifrei de afaceri cu 15,7%, volumul vanzarilor fiind de 2,67 miliarde euro. Cu toate acestea, profitabilitatea concernului s-a mentinut la un nivel ridicat, gratie masurilor ferme aplicate, care au dus la o consolidare a fluxului de numerar. De asemenea, in pofida dificultatilor inerente induse de criza mondiala, managementul holdingului a optat pentru o continuare a investitiilor in dezvoltarea de noi produse, fondurile alocate in acest sens fiind cu 23% mai mari fata de perioada similara din 2008.
Aceasta strategie este destinata, potrivit oficialilor Legrand, consolidarii pozitiei pe piata de profil si obtinerii unui avantaj competitiv net in viitor. De asemenea, se va implementa o politica ambitioasa de achizitii, al carui scop este acela de fortificare a pozitiilor detinute pe pietele economiilor aflate in curs de dezvoltare, acolo unde cererea este in crestere. Un alt obiectiv vizat este acela al concentrarii pe segmentele caracterizate printr-o rata extrem de rapida de dezvoltare. Cele mai mari dificultati in 2009 au fost intampinate in Italia (-22,2%) si restul statelor din Europa, in afara de Franta, in vreme ce livrarile pe plan mondial au scazut cu numai 8,3%, fiind sustinute de cererea din Asia (in special din India si China). Informatii suplimentare, la www.legrand.com