Fondata in urma cu peste 80 de ani, compania Electromagnetica, din Bucuresti, a devenit, in ultimul timp, un competitor important pe piata nationala a surselor de iluminat, promovand intens spoturile luminoase realizate pe baza tehnologiei LED (light-emmiting diode). Gratie acestei pozitionari in perimetrul high-end al pietei de profil, compania a reusit o eficientizare deosebita a activitatii. Datele curente indica atingerea tuturor obiectivelor financiare propuse pentru anul in curs, in primul semestru din 2013 reusindu-se performanta unei majorari de 50% a vanzarilor, in raport cu intervalul similar din anul precedent. In continuare, Sorin Frasineanu, director de produs in cadrul societatii, se refera la evolutia consemnata pe acest segment, in ultimii ani.
- Care sunt principalele dificultati pe care compania le intampina in acest moment?
- Desi am constatat ca, in ultimul timp, consumatorii au inceput sa fie tot mai interesati de economia de energie - la acest fenomen contribuind atat procesul de informare individuala, cat si campaniile de comunicare in masa - cererea pe piata de profil este destul de limitata. Aceasta situatie negativa este cauzata mai ales de lipsa proiectelor de mare anvergura, care, la randul sau, este o consecinta directa a deficitului de investitii. Nici in domeniul achizitiilor publice situatia nu este mai buna, la aceasta contribuind imposibilitatea accesarii de fonduri europene pentru proiecte din categoria iluminatului public. Pe acest fond nefavorabil se dezvolta, in mod excesiv, fenomenul de concurenta neloiala, fiind promovate tot mai multe produse neconforme, prin strategii comerciale incorecte.
- In aceste conditii, cum a fost posibila atingerea obiectivelor financiare propuse la inceputul anului?
- Faptul ca suntem specializati in fabricarea/ comercializarea unor sisteme inovatoare ne-a ajutat foarte mult. Pentru corpurile de iluminat cu LED veniturile realizate in 2012 au depasit 15 milioane de lei, in crestere cu 167% fata de anul anterior. Aceasta grupa de produse reprezinta 20,7% din cifra de afaceri aferenta activitatii nelicentiate. Inclusiv pentru 2013 ne mentinem optimismul, iar rezultatele comunicate pentru primele sase luni vin in sprijinul acestei atitudini, sperand ca, la finele anului, cresterile respective sa fie reconfirmate. In prezent, jumatate din oferta noastra este constituita de produse destinate inlocuirii solutiilor clasice, diferenta fiind destinata utilizarii in cadrul unor proiecte noi. De asemenea, trebuie sa subliniem faptul ca o contributie decisiva la consolidarea cifrei de afaceri a fost exercitata de orientarea explicita a consumului catre produsele din categoria sistemelor eficiente din punct de vedere energetic.
- Mentionati masurile adoptate in vederea depasirii problemelor generate de recesiune.
- Cel mai important obiectiv a fost acela de consolidare a fortei de vanzari, iar aceasta tinta a fost atinsa cu succes. De asemenea, ne-am concentrat atentia spre extinderea gamei de produse LED si trebuie sa recunoastem ca o parte a cererii a fost generata de interzicerea - pe plan european - a fabricarii de becuri cu filament incandescent. Dintre obiectivele majore pentru care am livrat produse in ultima perioada se remarca: Takata- Sibiu, STX Tulcea, reteaua de bricolaj Dedeman, reteaua de supermarketuri Profi, Romcarton - Bucuresti, Hutchinson - Brasov, Volvo, etc. In perioada urmatoare, intentionam sa continuam strategia actuala de investitii, luand in calcul alocarea unor sume importante pentru realizarea unor noi capacitati de productie a sistemelor LED, cu atat mai mult cu cat este previzibila continuarea presiunilor exercitate in directia reducerii consumului si eficientizarii energetice.